Narodni dom Maribor, Koncertna poslovalnica
SNG Maribor
Radio Maribor

ciklus
MARIBORSKA
FILHARMONIJA
sezona 2001/2002

Koncerte sta sofinancirala Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Maribor


Ko se ozrem nazaj, v preteklo sezono, lahko mirno zapišem, da je le-ta prinesla dokončno potrditev Mariborske filharmonije. Odmevni gostovanji v Cankarjevem domu v Ljubljani in v do zadnjega kotička polni dvorani Vatroslav Lisinski v Zagrebu, kjer nas odtlej redno spremljajo v številnih časopisih in na radijskih valovih, vse večji interes domačih medijev - ob treh neposrednih radijskih prenosih smo zabeležili tudi štiri televizijska snemanja naših koncertov ter seveda vselej razprodana Unionska dvorana in dvakrat nabito polna Velika dvorana SNG Maribor pričajo o tem, da si je Mariborska filharmonija dokončno utrdila svoj prostor na kulturno-glasbenem zemljevidu našega mesta in države.
Seveda je pred nami še veliko dela, zakaj vsak uspeh, dosežen v preteklih sezonah, nas zavezuje k še resnejšemu in še bolj zavzetemu delu v prihodnosti.
Tega se zaveda tudi programski odbor Mariborske filharmonije, ki je ponovno pripravil premišljen izbor skladb in izvajalcev, ki bodo zaznamovali prihajajočo sezono. In kaj prinaša? Prinaša kar nekaj partitur, ki bodo prvikrat na naših notnih stojalih, kot sta Istralja Alda Kumarja ali Bottesinijev Gran duo concertant. Prinaša nova obetavna imena mlade generacije dirigentov, kot sta Karen Kamensek ali Alen Buribaev. Uveljavljena tuja in domača solistična imena, med katerimi naj posebej omenim Dubravko Tomšič Srebotnjak in Mirana Kolbla. Novoletni koncert s slovito zasedbo New York Voices, prvo gostovanje Münchenskih simfonikov v našem mestu in gostovanje Slovenske filharmonije s slovitim finskim dirigentom in skladateljem Leifom Segerstamom.
Še posebej pa velja omeniti prvi skupni projekt Mariborske in Slovenske filharmonije. Ob tristoti obletnici Slovenske filharmonije bomo v Ljubljani in v Mariboru pod taktirko Hartmuta Haenchena skupaj izvedli koncert, ki mu zagotovo ni primere v naši koncertni zgodovini - Mahlerjevo Osmo simfonijo, »Simfonijo tisočev«.
Ob koncertih, opisanih v pričujoči knjižici, moram omeniti že tradicionalni koncert Mladi solist, na katerem bomo znova ponudili priložnost obetavnim glasbenim talentom, ki bodo krojili glasbeno življenje v prihajajočih letih. Ob tem se nam ponovno obeta tudi nekaj gostovanj doma in v tujini.
Toliko o sezoni v besedah. Naj ta nagovor zaključim z mislijo L. van Beethovna, katerega dvema simfonijama in klavirskemu koncertu boste prav tako lahko prisluhnili v prihajajoči sezoni: »Besede tu nič ne morejo, saj so slabe služabnice nebeške govorice, ki jo govori glasba«.
Upam, spoštovane abonentke in abonenti ter vsi ljubitelji glasbe, da ji boste tudi letos radi prisluhnili.

Glasbeno društvo Mariborska filharmonija
Darko Kovačič, predsednik




Uroš Lajovic

1. abonmajski koncert
PETEK, 26. OKTOBER 2001, 19.30
dvorana Union

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE


Dirigent
UROŠ LAJOVIC



Solisti
Natalija BIORRO - sopran
Mojca VEDERNJAK - mezzosopran
Otto KLEIN - tenor
Marko FINK - bas-bariton


zbor Opere SNG Maribor


SporedA. DVOŘÁK: Stabat mater, op. 58

Otvoritev koncertne sezone 2001/2002 bo v znamenju obsežnega vokalno-instrumentalnega dela Antonina Dvořáka. Oratorij Stabat Mater je Dvořákovo prvo religiozno delo - kasneje je med drugim napisal še Requiem,
Te deum, oratorij Sv. Ljudmila…Napisano je po tekstovni predlogi latinske pesnitve v rimanih tercinah, ki naj bi jo v trinajstem stoletju zložil frančiškan Jacopone da Todi in prikazuje trpljenje Kristusove matere Marije pod Križem. Nastanku Dvořákove mojstrovine je botrovala bridka osebna izkušnja, smrt treh otrok. Leta 1875 mu je umrla hčerka, leta 1877 je izgubil drugo in komaj mesec zatem še štiriletnega sina. Kljub tragični izkušnji in neizmerni bolečini prevevajo leta 1880 v Pragi praizvedeno delo iskrena vdanost in ponižnost ter neizmerno zaupanje v življenje in božjo dobroto.

           Natalija Biorro, Marko Fink

The 2001/2002 concert season opens with a monumental masterpiece by A. Dvořák. Oratorio Stabat mater is Dvořák's first religious work - others include Requiem, Te deum, Oratorio Saint Ludmilla…It was written after a Latin poem from the 13 th century by Franciscan monk Jacopone da Todi which depicts the suffering of Christ's mother Mary under the cross. While composing the oratorio Dvořák was surely influenced by the tragic deaths of three of his children: in 1875 he lost a daughter, in 1877 another daughter died and her death was followed by the death of a four-year-old son who passed away just a month later. In spite of the grief the work shows Dvořák's humility and sincere trust in life and divine grace.




2. abonmajski koncert
SOBOTA, 17. NOVEMBER 2001, 19.30
dvorana Union

MÜNCHENSKI SIMFONIKI



Dirigent
Clemens MAGNUS



Solistka
Arabella STEINBACHER - violina



Spored
J. BRAHMS: Koncert za violino v D-duru, op. 77
***
H. BERLIOZ: Fantastična simfonija v C-duru, op. 14

Koncert prinaša prvo gostovanje Münchenskih simfonikov, ki bodo nastopili pod taktirko Clemensa Magnusa, dirigenta, ki je kljub svoji mladosti na več kot osemdesetih koncertih vodil že več kot šestindvajset simfoničnih orkestrov širom po Evropi. Violinistka Arabella Steinbacher, leta 1991 zmagovalka tekmovanja Jugend Musiziert, se bo predstavila z edinim violinskim koncertom Johannesa Brahmsa. Leta 1878 napisano delo spada ob koncertih Beethovna in Čajkovskega v trojico velikih D-dur koncertov, ki izstopajo po visokih tehničnih in izvajalskih zahtevah. »Ne koncert za - to je koncert zoper violino, « ga je označil Bülow. Ob tem bomo prisluhnili še Berliozovi Fantastični simfoniji, 'instrumentalni drami' - kot je iz burne ljubezni do igralke Harriet Smithson porojeno monumentalno delo s podnaslovom Epizoda iz umetnikovega življenja, označil sam skladatelj.

Clemens Magnus

The concert brings the first ever performance of the München Symphoniker in Maribor. They will be conducted by Clemens Magnus who in spite of his youth has already conducted more than 80 symphonic concerts with more than twenty six symphonic orchestras from all over Europe. The soloist, violinist Arabella Steinbacher, winner of the Jugend Musiziert competition in 1991 will perform Brahms' only violin concerto. Written in 1878 the concerto is one of the three so-called grand D concertos (together with Beethoven's and Tchaikowsky's) which stand out among the violin concertos because of their extremely high technical demands. As Bülow once described it »It's not a concerto for - it's a concerto against violin!« Next on the programme is Berlioz's Symphonie Fantastique, ilinstrumental dramalr as the composer himself described his monumental work inspired with the turbulent love for actres Harriet Smithson.


Spremenjen decembrski koncert Mariborske filharmonije

Roseanna Vitro

izvenabonmajski koncert
PETEK, 14. DECEMBER 2001, 19.30
Velika dvorana SNG Maribor
DECEMBRSKI GALA KONCER
Za izven!

Sopokrovitelja koncerta:

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE



Dirigent
Ed NEUIMEISTER



Solistka
ROSEANNA VITRO

Allen Farnham - klavir, Adrian D'Souza - bobni, Aleš Avbelj - bas



SPORED: D. Ellington, I. Berlin, I. Lins, A. Jobim, J. Mandell, Y. Harburg, M. Nascimento, H. Mancini, S. Mendes, J. Mitchell, G. Gershwin…



"INSIDERSKI ADUT" NEWYORŠKE JAZZOVSKE SCENE
ROSEANNA VITRO je ime, ki širšemu krogu slovenskih ljubiteljev glasbe morda ni najbolje znano, zagotovo pa je z velikimi črkami zapisano pri vseh, ki znajo pokukati za pisano zaveso široke popularnosti in prisegajo na kvaliteto in ne razvpitost. »Insiderski adut« newyorške jazzovske scene, Roseanna Vitro je namreč vselej negovala zgolj kvaliteto in ni nikoli pristajala na bleščavo medijske razvpitosti. Tudi zato si štejemo v toliko večjo čast, da je pevka, ki je na svojih zgoščenkah – snema za prestižno založbo Telarc – sodelovala z velikani jazza, kot so Fred Hersch, Eddie Gomez, Christian McBride, Elvin Jones,  Lionel Hampton in David "Fathead" Newman sprejela povabilo, da nastopi z našim orkestrom!
Še veliko večjo težo pa daje njenemu pristanku podatek, da posebej za decembrski koncert z mariborskimi filharmoniki v New Yorku pod peresi nekaterih najvidnejših skladateljev in aranžerjev pravkar nastajajo simfonični aranžmaji nekaterih pevkinih najuspešnejših skladb, ki jih bo ob jazzovskih in latino standardih C. Porterja, G. Gershwina, D. Ellingtona, Miltona Nascimenta, Ivana Linsa in Johnnyja Mandela predstavila na naših koncertih v Mariboru in Ljubljani.
V čast nam je, da lahko torej najavimo ne le tudi izvrsten koncertni dogodek, temveč tudi svetovno premiero, koncert z aranžmaji, napisanimi posebej za Mariborsko filharmonijo!

ROSEANNA VITRO - kratka biografija
Rojena v Texasu. Študij sprva v Hustonu (pri tenoristu Arnettu Corbu). Študij v New Yorku (Manhattan School of Music) - klasična vokalna tehnika (Gabore Carelli) in  jazzovska vokalna tehnika (Ane Marie Moss, Barbara Maier). Ob tem študij klavirja pri Davidu Leonhartu in Barbari LuBando. Od leta 1978 živi in deluje v New Yorku. Voditeljica oddelka za jazzovski vokal na Univerzi v New Jerseyju (New Jersey City Univerity), ob tem pa predava in poučuje (mojstrski tečaji) tudi na New Jersey Performing Arts Centre, Montclair State University, North Texas State University, Univ. of Miami, Univ. of Cincinati.
Nastopi na najprestižnejših jazzovskih odrih New Yorka in ostalih centrov jazza v Združenih državah (Town Hall, Birdland, The Blue Note, Fat Tuesday's, The Kennedy Center) ter festivalih, kot so: IAJE in Jazz Time Convention, Women in Jazz Festival, Newark Jazz Festival, Charles Earland's Jazz Cruise, Dallas Museum of Art Festival, Caravan of Dreams, Santa Barbara Jazz Festival, Houston Jazz Fest…

Diskografija:
1985: LISTEN HERE - Skyline
Feat.: KENNY BARRON, BUSTER WILLIAMS, BEN RILEY, ARNETT COBB
1991: REACHING FOR THE MOON - Chase Music
Feat.: KENNY WERNER, LOE LOVANO, KIRK WHALUM, GEORGE COLEMAN, VICTOR JONES
1994: SOFTLY - Concord Jazz
Feat.: FRED HERSCH, GERGE COLEMAN, TIM REES, MINO CINELU
1996: PASSION DANCE -Telarc Jazz
Feat.: ELVIN JONES, GARY BARTZ, CHRISTIAN MCBRIDE, KEVIN MAHOGONY
1997: CATCHIN' SOME RAYS – The Music of Ray Charles - Telarc Jazz
Feat.: DAVID »FATHEAD« NEWMAN
2001: CONVICTION – Thoughts of Bill Evans - A Records AL
Feat.: EDDIE GOMEZ




Dénes Várjon

3. abonmajski koncert
PETEK, 18. JANUAR 2002, 19.30
dvorana Union
 

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE

Pokrovitelj koncerta:



Dirigent
Hansjörg SCHELLENBERGER



Solist
Dénes VÁRJON - klavir



Spored
J. HAYDN: Simfonija št. 39 v g-molu
L. VAN BEETHOVEN: Koncert za klavir in orkester št. 3
v c-molu, op. 37
***
L. VAN BEETHOVEN: Simfonija št. 6 v F-duru, op. 68
»Pastoralna«

Joseph Haydn je nesporno veljal za največjega skladatelja svoje dobe, s svojim fascinantnim opusom, v katerem najdemo kar 104 simfonije, 83 godalnih kvartetov, 22 oper in singspielov, 8 kantat in oratorijev, najmanj 17 orkestrskih koncertov, 12 maš, 60 klavirskih sonat in še bi lahko naštevali, pa je zagotovo tudi eden najplodovitejših. Ob tem ga lahko poimenujemo tudi oče klasične simfonije, eden tistih, ki je gradil na njegovih temeljih pa je tudi Ludvig van Beethoven. Leta 1792 se je takrat dvaindvajsetletni Beethoven odpravil na Dunaj, da bi, kot mu je pisal grof Wallstein, iaiz Haydnovih rok prejel Mozartovega duhalt. Le-ta resnično veje iz Beethovnovih zgodnjih del, med drugim tudi iz leta 1803 napisanega klavirskega koncerta, ki je tako po obliki, klasičnem slogu, ljubkem izrazu in jasni glasbeni govorici še pravi otrok 18. stoletja. Koncert bo zaokrožilo še eno Beethovnovo delo, Simfonija št. 6, edina Beethovnova simfonija, ki ji je dodal program, v njej pa se zrcalijo podobe in zvoki narave h kateri se je zaradi izgube sluha od ljudi odtujeni skladatelj zatekal v svoji osamljenosti.

Joseph Haydn was undoubtedly the greatest composer of his time. His waste opus with 104 symphonies, 83 string quartets, 22 operas and singspiels, 8 kantatas, at least 17 concerts, 12 masses, 60 piano sonatas and many more other works makes him one of most productive composers of all times as well. Beside that we can also regard Haydn as a father of the classical symphony. Among those who were building on his foundations was also Ludwig van Beethoven. In 1792 then twenty-two-year-old composer headed for Vienna to became Haydn's pupil and to - as count Wallenstein put it - »Recieve Mozart's spirit from his hands«. Indeed this spirit shines out of Beethoven's early works, among them also his piano concerto No. 3, which by its form, classical style and graceful musical expression clearly is the 18 th century's child. The concert closes with another work by Beethoven - Symphony No. 6 in which the images and sounds of nature are captured. It was nature to which he turned to for comfort in his loneliness, caused by the loss of his hearing.




Leif Segerstam

4. abonmajski koncert
SOBOTA, 2. FEBRUAR 2002, 19.30
Velika dvorana SNG Maribor

ORKESTER SLOVENSKE FILHARMONIJE

Pokrovitelj koncerta:



Dirigent
Leif SEGERSTAM



Spored
L. SEGERSTAM: Simfonija št. 47,
»Dreaming Again... Before...«
***
H. ROTT: Simfonija v E-duru

Orkester Slovenske filharmonije, stalni gost abonmajskega ciklusa, se tokrat predstavlja pod taktirko ene najzanimivejših glasbenih osebnosti današnjega časa. Leta 1944 rojeni finski dirigent in skladatelj Leif Segerstam je svojo dirigentsko kariero pričel v helsinški in stockholmski operi, kaj kmalu pa so ga povabili v Berlin, Metropolitansko opero v New York, milansko Scalo in Covent Garden v London. Za njegovo skladateljsko pot - napisal več kot petdeset simfonij - je značilna izjemna umetniška svoboda, tako da jo je le težko opisati z uporabo katerekoli ustaljene oznake. Hans Rott je bil izredno nadarjen Mahlerjev prijatelj. Svojo edino simfonijo je napisal pri dvajsetih in umrl, še preden je Mahler ustvaril svojo prvo. Sorodnost tem in primerjava glasbenega jezika odpirata zanimiva vprašanja…

The musical image of the capital of Slovenia is characterized by the role and significance of the Slovenian Philharmonic. They will be conducted by the Finnish conductor and composer Leif Segerstam. Born in 1944 he began his conducting career in the operas of Helsinki, Stockholm and Berlin, and early guest appearances at the Metropolitan Opera, New York and the major European opera houses including La Scala and Covent Garden. Unique artistic freedom which marks his composing career - he wrote more than fifty symphonies - makes Leif Segerstam one of the most interesting perosnalities of contemporary music. Hans Rott was an extremely talented friend of Gustav Mahler. He composed his only symphony at the age of twenty and died before Mahler wrote his first.




ENSEMBLE SÁNDOR VÉGH

5. abonmajski koncert
(koncert za imetnike obeh abonmajev)
TOREK, 19. FEBRUAR 2002, 19.30
dvorana Union

ENSEMBLE SÁNDOR VÉGH



Spored
Felix MENDELSSOHN BARTHOLDY: Kvintet za godala v B-duru op. 87

Helmut EDER: Sekstet za godala, op. 121 (praizvedba)

***

Antonin DVOŘÁK: Sekstet za godala v A-duru op. 48

Pod vodstvom violinista Alexandra Janiczka, koncertnega mojstra salzburške zasedbe Camerata Accademica, se je v Salzburgu rodila nova zasedba, godalni sekstet, v katerem so se združili mladi glasbeniki vse Evrope, da bi nadaljevali in negovali izročilo svojega mentorja, legendarnega violinista, učitelja in dirigenta Sándorja Végha. Že s prvim koncertom v Salzburgu je zasedba požela navdušenje kritikov: »Rodil se je ansambel svetovnega nivoja - mladostna svežina, združena s premišljeno in izpiljeno interpretacijo,«so zapisali. Odtlej so nastopili na številnih koncertih v Avstriji - med drugim so se predstavili s ciklusom štirih koncertov na Dunaju (Musikverein), v Veliki Britaniji (Aldeburgh Festival), na Poljskem in v drugih evropskih državah ter na Azorih, kjer od leta 1997 prirejajo festival Sándorja Végha.

Under the violinist Alexander Janiczek, Concertmaster of the Camerata Accademica Salzburg a new ensemble was born in Salzburg to celebrate and continue the rich musical legacy of the renown violinist, conductor and teacher Sándor Végh. Already with their first concerts the young ensemble has won critical acclaim which opened the doors of numerous concert halls in Europe and worldwide. Among others they performed in Vienna (Musikverein - a series of four concerts), at the Aldeburgh Festival in the UK, at the Beethoven Festival in Krakau, and at the Azores where since 1997 the »Sandor Végh Festival« is being held every year.


Marko Letonja

6. abonmajski koncert
PETEK, 15. MAREC 2002, 19.30
dvorana Union

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE

POKROVITELJ KONCERTA:


Dirigent
Marko LETONJA


Solistka
Dubravka TOMŠIČ SREBOTNJAK - klavir


Spored

Z. KODALY: Plesi iz Galante

J. BRAHMS: Madžarski plesi (izbor

***
J. BRAHMS: Koncert za klavir št. 1 v d-molu, op. 15

Dubravka Tomšič Srebotnjak brez dvoma sodi med najvidnejše  slovenske umetnice vseh časov. Veliki pianistki, katere razkošni talent, tehnična perfekcija in prepoznaven umetniški pečat, ki ga vtisne svojim interpretacijam vselej znova navdušijo občinstvo in kritike bomo tokrat lahko prisluhnili v Brahmsovem Koncertu za klavir št. 1 v d-molu. Leta 1856 dokončano delo je skladatelj sprva zasnoval kot simfonijo, nato kot sonato za dva klavirja. Sonatna oblika pa je bila kaj pretesen okvir za tako bogato glasbeno tkivo in tako je po temeljitih in dolgotrajnih predelavah nastal koncert za klavir in orkester op. 15. Ob njem bomo na pričujočem koncertu pod taktirko Marka Letonje slišali še temperamentne Brahmsove Madžarske plese in Plese iz Galante Z. Kodályja.


Dubravka Tomšič Srebotnjak

Dubravka Tomšič Srebotnjak is surely one of most recognised Slovenian artists of all times. The great pianist, praised by the critics for her technical perfection and distinguish artistic approach which marks her every performance, surely represents one of the highlights of the 2001/2002 concert season. Dubravka Tomšič returns to Maribor after her outstanding recital in the 1999/2000 season with Brahm's Piano concerto No. 1. The concert,  which was completed in 1856, was first intended to be a symphony, then sonata for two pianos. But the sonata form proved to be much too tight for the rich musical material, so after long and thorough re-writings the piano concerto op. 15 was born. Besides that, the programme, conducted by Marko Letonja, also brings the Galanta Dances by Z. Kodaly and Hungarian Dances by J. Brahms.




Alen Buribajev

7. abonmajski koncert
PETEK, 5. APRIL 2002, 19.30
dvorana Union

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE



Dirigent
Alen BURIBAYEV



Solist
Miran KOLBL - violina



Spored:
A. KUMAR: Istralja
S. PROKOFJEV: Koncert za violino št. 2 v g-molu, op. 63
***
A. HAČATURJAN: Gajaneh, baletna suita št. 3

Koncert pod taktirko mladega armenskega dirigenta Alena Buribayeva, nagrajenca tekmovanja dirigentov L. Matačić iz leta 1999, bo otvorila skladba sodobnega slovenskega skladatelja Alda Kumarja, v kateri se zrcalijo folklorni motivi istrske pokrajine. Sledi Koncert za violino in orkester št. 2 Sergeja Sergejeviča Prokofjeva. Leta 1935 v Madridu praizvedeno delo je posvetil francoskemu violinskemu virtuozu Robertu Soëtensu. Koncertu, ki velja za zgled na melodičnosti solističnega instrumenta temelječega neizumetničenega in iskrenega sloga, pri katerem vloga solista ni v bahavem razkazovanju virtuozne briljance, temveč v tehtni in bogati soigri z orkestrom, bomo prisluhnili v izvedbi koncertnega mojstra orkestra Slovenske filharmonije, sicer Mariborčana, Mirana Kolbla. Bogata soigra solista z orkestrom v koncertu S. Prokofjeva je svoj izvir našla v folklorni tradiciji Ukrajine. Folklora, ljudska glasba in plesi pa so še kako zaznamovali tudi glasbeno ustvarjanje Arama Hačaturjana, ki je črpal predvsem iz bogate zakladnice svojega, armenskega ljudstva. Baletna suita Gajaneh prinaša izbor plesov iz istoimenskega baleta, med katerimi je zagotovo najbolj znan Ples s sabljami.


Miran Kolbl

The concert under baton of the young Armenian conductor Alen Buribayev, laureate of L. Matačić conducting competition, opens with a piece by contemporary Slovenian composer Aldo Kumar. Istralja, which reflects the folkloristic elements of the Istria region will be followed by the violin concerto No. 2 by S. Prokofjev. First performed in 1935 in Madrid, the concerto is dedicated to French violin virtuoso Robert Soëtens. The work which is regarded as a model of sincere and non-artefacted musical style, based on the rich melodicality of the solo instrument, puts the role of the soloist away from the pompous displaying of virtuosic brilliance. It's the cogent and rich co-playing with the orchestra that makes it so unique. It will be performed by Miran Kolbl, Concertmaster of the Slovenian Philharmonic Orchestra. The rich co-playing of the soloist and the orchestra of Prokofjev's concerto found its origins in the folkloristic tradition of the Ukraine. Folklore, traditional dances and songs were a source of inspiration for another composer whose work will be performed at this concert: Armanian Aram Khachaturian. Ballet Suite Gayaneh brings a selection of dances from the ballet of the same name, among which the Sabre dance surely is the most popular.




Arvid Engegard

8. abonmajski koncert
PETEK, 10. MAJ 2002, 19.30
dvorana Union

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE



Dirigent
Arvid ENGEGARD



Solista
Arvid ENGEGARD - violina
Knut E. SUNDQUIST - kontrabas



Spored
G. F. HÄNDEL: Wassermusik, Suita št. 1 v F-duru
HWV 348
G. BOTTESINI: Gran duo concertant
***
L. VAN BEETHOVEN: Simfonija št. 2 v D-duru, op. 36

Koncert bo pričela Händlova Glasba na vodi, o katere nastanku kroži anekdota, da je bila napisana z namenom pomiriti jezo angleškega kralja Jurija I, ki naj bi si jo skladatelj nakopal z neko neizpolnjeno obljubo. Glasba naj bi kralja tako očarala, da mu je prekršek takoj odpustil. Resnica je seveda drugačna - skladba je nastala po izrecnem naročilu kralja, ki si je leta 1717 za veliko slavje na Temzi zaželel primerno glasbeno kuliso. Tako je ob kraljevi ladji plula dodatna ladja s petdesetimi glasbeniki, njihovo igranje pa je kralja tako očaralo, da so morali skladbo še isti večer dvakrat ponoviti. V osrednjem delu koncerta bo dirigent Arvid Engegard taktirko zamenjal za violino in s kontrabasistom Knutom E. Sundquistom izvedel redko slišano skladbo Gran duo concertant virtuoza na kontrabasu, skladatelja in dirigenta Giovannija Bottesinija, ki se je v glasbeno zgodovino zapisal tudi kot dirigent prve izvedbe Aide ob odprtju Sueškega prekopa. Ob koncu pa bomo prisluhnili leta 1803 napisani 2. simfoniji L. van Beethovna, delu, ki s svojo čisto lepoto in 'nebeethovnovsko' vedrino presune, brž ko se zavemo, da je nastajalo v enem najtežjih obdobij skladateljevega življenja - v času, ko je skladatelja obup ob spoznanju neizbežnosti izgube sluha prignal do priznanja le-tega v 'heiligenstadski oporoki'.

Knut E. Sundquist

The concerts opens with Händel's Music for the Royal Fireworks. According to popular anecdote, the work was written to please King George I. who was supposedly angry at the composer for not keeping a certain promise. The music was supposed to charm the King so much that the resentment was instantly forgotten. Well, the truth is of course much different. The work was composed in 1717 for a big celebration on the Thames River for which the King desired appropriate musical background. So the King's ship was accompanied by another ship with fifty musicians and their playing charmed the King so much that the whole piece had to be repeated two more times that same evening. For the second part of the concert conductor Arvid Engegard will exchange the baton for the violin to perform the rarely heard piece Gran duo concertant by Giovanni Bottesini together with the Norvegian double bass player Knut E. Sundquist. The concert closes with Beethoven's Symphony No. 2 in which the serenity moves us as soon as we realize it was written in one of the most difficult periods of the composer's life, when he had to accept the bitter fact that the loss of his hearing was inevitable.




Hartmut Haenchen

9. abonmajski koncert
SOBOTA, 8. JUNIJ 2002, 19.30
dvorana Tabor

GENARALNI Pokrovitelj koncerta:


ORKESTER SLOVENSKE FILHARMONIJE

SIMFONIČNI ORKESTER
MARIBORSKE FILHARMONIJE



Slovenski komorni zbor, zbor Consortium musicum,
zbor Opere SNG Maribor, Mladinski pevski zbor RTV Slovenija,
zbor Carmina Slovenica



Dirigent
Hartmut HAENCHEN



Solisti
imena solistov bodo objavljena naknadno



Spored
G. MAHLER: Simfonija št. 8 v Es-duru, »Simfonija tisočev«

»Dokončal sem Osmo. Je nekaj največjega, kar sem doslej ustvaril, in tako drugačna po vsebini in obliki, da jo je z besedami težko opisati. Predstavljajte si, da prične zveneti vesolje. To niso človeški glasovi, temveč planeti in sonca, ki krožijo«, je v pismu prijatelju Willemu Mengelbergu leta 1906 zapisal Gustav Mahler. Resnično, simfonija v Es-duru, ki se je je oprijel vzdevek 'Simfonija tisočev' - pri prvi izvedbi leta 1910 je namreč sodelovalo kar 1030 izvajalcev, - z njo pa je Mahler doživel triumfalen uspeh, nima primerjave v glasbeni literaturi. Mogočen zaključek sezone s koncertom, pri katerem se bodo pod taktirko Hartmuta Haenchena prvikrat združili orkester Slovenske filharmonije, simfonični orkester Mariborske filharmonije ter pet slovenskih zborov. Ta edinstveni koncertni dogodek v naši koncertni zgodovini bo obenem v znamenju visokega jubileja - tristoletnice Slovenske filharmonije.

»I finished the Eight. It's the greatest I've done so far and so unique in its substance and form I can hardly describe it with words. Imagine the Universe sounding. It's not human voices, it's the planets and the suns circling, « wrote Gustav Mahler in a letter to Willem Mahlenberg in 1906. The Symphony in E flat, »Symhony of a Thousand«, in which the first performance 1030 musicians and singers participated, and which brought a triumphant success to the composer, truly is unique in the history of music. The magnificant conclusion of the 2001/2002 concert season will for the first time bring together the orchestra of the Slovenian Philharmonics, the symphony orchestra of the Maribor Philharmonic Society and five most renowned Slovenian choirs, all under the baton of Hartmut Haenchen. This monumental event will also mark the 300 anniversary of the Slovenian Philharmonic.



SIMFONIČNI ORKESTER MARIBORSKE FILHARMONIJE

KONCERTNA MOJSTRA



Saša Olenjuk
Vita Rošker

PRVE VIOLINE



Marko Jerbič
Maja Peternel
Danica Neuwirt
Muniba Busančić
Hrvoje Šoštarić
Marina Žižek
Elizabeta Ravter
Nicolae Nistor
Simona Jambrovič
Zmago Turica, k. g.
Vesna Čobal, k. g.
Pavel Magdič, k. g.
Klemen Bračko, k. g.
Dragutin Belković, k. g.

DRUGE VIOLINE



Radko Lukša
Andjelko Ilčić
Zlatka Godec Fras
Darko Kordić
Danica Počkaj
Jasmina Nanut
David Petrič
Ladislav Lakatoš
Franjo Petrnel, k. g.
Zorica Todorović, k. g.
Doroteja Bogdan, k. g.
Zvonko Šoštarić, k. g.
Željko Šostarič, k. g.
Irina Nan, k. g.

VIOLE


Rostyslav Denisyuk
Theodora Ianakieva
Rossitza Petrova
Nelia Atanasova
Paolo Cannarella
Tjaša Sagernik
Dragan Rucner, k. g.
Kristian Kolman, k. g.
Jasmina Rijavec, k. g.
Veronika Emeršič, k. g.
Hermina Matjašič, k. g.

VIOLONČELA



Petra Kopše
Božo Šulić
Davor Gluhak
Aleksander Kuzmanovski
Tanja Kovačič
Snježana Rucner, k. g.
Ana Rucner, k. g.
Niko Sajko, k. g.
Gorazd Strlič, k. g.

KONTRABASI



Darko Kovačič
Jože Ovčar
Darjan Cvetrežnik
Jernej Lubej
Evgen Oparenovič
Saša Špoljar, k. g.

FLAVTE



Alenka Goršič
Bojan Palčec
Mateja Kremljak
Marina Novak, k. g.

OBOE



Dušan Krnjak
Dubravka Zupanc
Tomas Žganec
ANGLEŠKI ROG
Nenad Marinović

KLARINETI



Srečko Kovačič
Oto Kožuh
Franc Marolt
Gregor Kovačič

FAGOTI



Vesselin Atanasov
Rudi Vulc
Josip Sabolić
Stanko Koren, k. g.

ROGOVI



Andrej Žgank
Bojan Bezjak
Dušan Godec
Stanko Kelemina

TROBENTE



Simon Štelcer
Janez Kopše
Milan Feguš
Renato Ribič
Matjaž Dobrovnik, k. g.

POZAVNE



Stanko Vavh
Marjan Golob
Bogdan Vizjak
Matej Mertik, k. g.

TUBA



Darko Rošker

TIMPANI



Robert Krček

TOLKALA



Dimitrij Averjanov
Borut Pinter
Dejan Ritlop
David Plamberger, k. g.
Tomaž Vouk, k. g.

HARFA



Dalibor Bernatovič
Urša Križnik, k. g.

KLAVIATURE



Olga Pečeny, k. g.

INŠPEKTOR ORKESTRA



Radko Lukša

NOTNI ARHIV



Božo Hadler



ZBOR OPERE SNG MARIBOR
zborovodja: Robert Mracsek

1. SOPRANI



Nevenka Kiseljak
Halinka Burdzy
Urška Dietner
Martina Ledinek
Ljubica Perovič
Marija Zelko
Nataša Žlender
Tanja Vuzem
Petra Kozar-Bežan
Marija Lilek
Rosanda Vujica

2. SOPRANI



Ljubomira Bračič
Janja Konestabo
Helena Kristl
Nilda Luketič
Helena Štajnmec
Olga Vavh
Lucija Florjanič
Olga Kuzmich
Barbara Šantl

1. ALTI



Ivica Baronik
Tanja Gričar
Nada Horvat
Dragica Kladnik
Olga Lilek
Ljudmila Robinson
Marjana Šef
Polona Horvat
Andreja Valcl

2. ALTI



Stanka Divjak
Irena Ferk
Ida Nedok
Darinka Pavel
Marisa Filipčič
Liubov Gnucha
Rebeka Lokar
Sanja Stevanovič

1. TENORJI



Lovro Čučko
Beno Muraus
Dušan Topolovec
Ivan Lilek
Marijan Žagar
Robert Feguš
Denis Jančič
Danilo Kostevšek
Gregor Zavec

2. TENORJI



Rudi Hriberšek
Jože Jager
Miran Kosi
Silvo Kronaveter
Marjan Treer
Dejan Bračko
Aljaž Farasin
Drago Potočnik
Damijan Vinter
Marko Žaler
1. BASI
Milan Bratuša
Maks Feguš
Štefan Kunštek
Matjaž Vezonik
Vasja Bajde
Jaka Feguš
Robert Malič
Tim Ribič

2. BASI



Horst Cvetko
Sebastijan Čelofiga
Bojan Hinteregger
Peter Izlakar
Zvonko Raušl
Peter Skušek
Simon Štrancar



NARODNI DOM MARIBOR
SNG MARIBOR
RADIO MARIBOR

MARIBORSKA FILHARMONIJA

IZVRŠILNI ODBOR



Darko Kovačič - predsednik
Darko Rošker - podpredsednik
Radko Lukša - tajnik
Tatjana Gorjup - blagajničarka
Petra Kopše - članica
Vladimir Rukavina - direktor Narodnega doma
mag. Blaž Rafolt - upravnik SNG Maribor
Cvetka Žirovnik - direktorica RTV centra Maribor
Ivanka Mulec Ploj - urednica glasbenih programov Radia Slovenija
Brigita Pavlič - vodja Koncertne poslovalnice Narodnega doma

PROGRAMSKI ODBOR



Aleksander Lajovic - predsednik
Uroš Lajovic
dr. Henrik Neubauer
Karmen Salmič
Tjaša Krajnc
Darko Kovačič
Danijel Sajko - predstavnik MO Maribor
mag. Stane Jurgec - direktor Opere in baleta SNG Maribor
Urša Čop Šmajgert - predstavnica RTV centra Maribor
Brigita Pavlič - vodja Koncertne poslovalnice Narodnega doma



CENE ABONMAJEV



Oba abonmaja skupaj -  23.000,00 SIT
Upokojenci -  20.000,00 SIT
Mladina - 15.000,00 SIT
Ciklus Mariborska filharmonija - 16.000,00 SIT
Upokojenci - 13.000,00 SIT
Mladina -  9.000,00 SIT
Komorni ciklus - 14.000,00 SIT
Upokojenci - 12.000,00 SIT
Mladina - 8.000,00 SIT

POSAMEZNE VSTOPNICE



Ciklus Mariborska filharmonija -  3.000,00 SIT
Upokojenci -  2.500,00 SIT
Mladina -  2.000,00 SIT
Komorni ciklus -  2.500,00 SIT
Upokojenci  - 2.000,00 SIT
Mladina -  1.500,00 SIT
Abonma 4 ZA 3 (štirje koncerti za ceno treh) - 9.000,00 SIT

POPUSTI



Skupinski popust pri nakupu vstopnic za posamezne koncerte (nad 20 oseb) - 20 %
Popust abonentov pri nakupu vstopnic za izvenabonmajske koncerte  - 10 %

NAČIN PLAČILA



Takojšnje plačilo z gotovino: 5 % popusta
Na tri obroke (plačilo s položnicami): 1. obrok ob vpisu; 2. obrok 20. septembra; 3. obrok 20. oktobra
Plačilo je možno z gotovino in s kreditnimi karticami.
Informacije in prodaja: Narodni dom Maribor, Kneza Koclja 9, 2000
Maribor, tel. 02/229 40 11, vsak delavnik od 9. do 12. in od 15. do
17. ure, ob sobotah od 10. do 12. ure.



Koncertna poslovalnica si pridržuje pravico do spremembe programov.



Kulturno-prireditveni center Narodni dom Maribor
Ulica kneza Koclja 9, 2000 Maribor, Slovenija
Telefon: +386 2 229 40 00
Telefax: +386 2 252 53 76
Informacije: +386 2 229 40 11
vsak dan od 9. do 17. ure, v soboto od 10. do 12. ure
Elektronska pošta: info@nd-mb.si



 Narodni dom