2005/2006


NOVEMBER

1. predstava abonmaja »Mali oder«


ponedeljek, 14. 11., ob 20.00 - red ČRNI in izven


torek, 15. 11., ob 20.00 -  red BELI in izven


Tone Partljič: NEKOČ IN DANES

Režija: Lojze Domajnko

Igra: Pavle Rakovec

 

 

Nekoč in danes je delovni naslov »eseja«, ki ga mora protagonist napisati da bi ustregel zahtevam po preverjanju pismenosti in obenem menda vzgojnemu utrjevanju optimizma. Drugi humorni kavelj Partljičeve igre se skriva prav v tem, da je ob slikovitih utrinkih iz protagonistovega povojnega otroštva in zlahka prepoznavne poosamosvojitvene sedanjosti zlahka mogoče ugotoviti, kako je t.i. mali človek po vsaki »veliki družbeni spremembi« vselej znova ogoljufan za obljubljeno in vroče pričakovano ter veličini razveljavljenih iluzij, primerno razočaran.


DECEMBER

2. predstava abonmaja »Mali oder«


ponedeljek, 19. 12., ob 20.00 - red ČRNI in izven


torek, 20. 12., ob 20.00 -  red BELI in izven


PIAF EDIT PIAF

Pernarčič & Pernarčič, Kavarna Union

Avtor teksta: Jože Pernarčič

Režija: Tijana Zinajić

Lektura: Arko

Dramaturgija: Andrej Jaklič

Kostumografija : Jasna Vastl

Pianist: Joži Šalej

Igra in poje: Vesna Pernarčič Žunić

 

 

Kabaret

Zdi se, da je podoba Edith Piaf zacementirana za vse večne čase. Nežno, krhko dekletce, ki jo je ulica oblikovala v presunljivo umetnico, za katero se zdi, kot da se je že rodila s popolnim posluhom in perfektnim glasom.

Vendar pa že hiter pregled njene biografije idealno sliko, v kateri je prostora le za madeže, ki so jih Edith storili drugi, za njene pa vedno kar nekako zmanjka prostora, popolnoma spremeni.

Številne afere, menjavanje moških kot po tekočem traku, poseganje po alkoholu in mamilih, prometne nesreče, značajska ekscentričnost in problematičnost so le nekatera izmed najočitnejših dejstev, ki njeno zgodbo, v kateri vsekakor velja pregovor, da čas zdravi vse, obarva s konfliktnejšimi toni. Vendar pa je ravno ta, temnejša stran, razlog in hkrati pogoj, ki njeno delo postavlja v sam vrh francoskega in svetovnega šansona.

Človek, ki poje tako odlično, samosvoje in presunljivo, kot je to počela Edith, tega ne bi bil sposoben, če ne bi ne samo poznal, temveč tudi doživel dogodkov z druge, »slabše« plati življenja. Trditev, da le ta, ki pozna pekel, lahko govori tudi, o raju, še kako velja tudi zanjo.

 

JANUAR

3. predstava abonmaja »Mali oder«


torek, 17. 1., ob 20.00 - red BELI in izven


ponedeljek, 23. 1., ob 20.00 -  red ČRNI in izven


Sebastijan Horvat – Nataša Matjašec: GET FAMOUS OR DIE TRYING. ELIZABETH 2

E.P.I. Center Ljubljana

Režija: Sebastijan Horvat

Igra: Nataša Matjašec

 

 

45 minutni monodramski nastop Nataše Matjašec, ki dviguje na noge slovensko in mednarodno publiko

 

Nataša Matjašec & Sebastijan Horvat sta prvič združila svoji eruptivni kreativni energiji leta 1997 v Gledališču Ptuj. Rezultat je bil monodrama Elizabeth, sodoben gledališki projekt v najboljšem pomenu besede, ki je dokončno potrdil njuna nesporna talenta, povezana z drznostjo in neustavljivo željo po raziskovanju vseh, tudi najbolj nepreverjenih in negotovih poljan gledališkega ustvarjanja. Zelo uspešno sta sodelovala še pri projektih Ion (1998), Makbet (1999) in Juliette Justine (2000).

Predstava sledi načelom »prve« predstave Elizabeth: zavestno odpovedovanje, redukcija, minimalizem, gibanje je drugje. Ključnih postavk se sicer loti na drugem koncu, kot je to poskušala »izvorna« predstava, ki je izkazovala vizualno izčiščeno, konceptualno in tehnološko zahtevno podobo. Elizabeth 2 je »surova« predstava, ki ohranja le osnovne elemente gledališkega in poskuša biti radikalna predvsem v svojem mišljenju.

Kljub temu, da sta glavna igralca Nataša Matjašec in njena velika, klasična vloga Racinove Fedre, glavna vsebinska napetost, je težišče predstave nagnjeno na percepcijo gledalca, ki se mora odločati med različnimi realnostmi, ki jih predstava in igralka pač proizvajata.


FEBRUAR

4. predstava abonmaja »Mali oder«


ponedeljek, 13. 2., ob 20.00 -  red ČRNI in izven


torek, 14. 2., ob 20.00 - red BELI in izven


ALMA AJKA – Delikatesno metafizični manifest v treh slikah

ugledališčeni manifest

 

Avtor teksta, songov, režija, igra: Maja Gal Štromar

Glasba: Lado Jakša

Glasbeno vodstvo: Tinkara Kovač

Kostumi: Dada Volk-Sisi Lupo

 

Maja Gal Štromar, pesnica, pisateljica in igralka se tokrat predstavlja z avtorskim projektom »ALMA AJKA«. Gre za glasbeno gledališko izpoved v treh slikah, oz. za kratko popotovanje notranje preobrazbe in osvoboditve skozi simboliko alkemističnih prehodov - Nigredo-Albedo-Rubedo. Predstava je nanizana iz monologov, proznih izsekov in poezije ter uglasbenih in odpetih songov, ki se skozi raznoliko tragikomično interpretacijo vrtoglavo izmenjujejo.

Maja Gal Štromar kot svobodna umetnica deluje in ustvarja v Sloveniji in v tujini. Kot igralka je diplomirala na Mednarodni šoli za gledališče Jacquesa Lecoqa v Parizu, nekaj let je bila redno angažirana v SLG Celje in SNG Drama Maribor. Sodeluje z mnogimi drugimi gledališči. Kot pesnica in pisateljica je do sedaj izdala štiri dela: Goga 66000, Na predpomlad mi reci ti, Že češnječas in Amigdalino srce. Pred izidom je njena nova knjiga LJU.BEZNICA.

 

Predstava traja 1 uro in 20 minut.

 

MAREC

5. predstava abonmaja »Mali oder«


ponedeljek, 20. 3., ob 20.00 -  red ČRNI in izven


torek, 21. 3., ob 20.00 - red BELI in izven


BARON MÜNCHHAUSEN

Monokomedija

 

Tekst, režija, igra, glasba, songi, scenografija, kostumografija, izbor fotografij: Uroš Potočnik

Oblikovanje luči: Samo Ljubešič

 

 

ČASOPOT LAŽNIVEGA KLJUKCA ALI PO TUJE HYERONNIMUSMUSA MÜNCHHAUSNA

Monokomedija za enega samega samcatega igralca in malo številčnejši slide show, prirejena po literarni povesti Gottfrieda Augusta Burgerja.

V predstavi nas lik barona Münchhausna popelje skozi petnajtst epizod njegovih čudežnih potovanj, ki pa se za razliko od originalne predloge, po kateri je zgoraj navedeni tekst tudi nastal, dogajajo v času tu in zdaj oziroma se vračajo v preteklo zgodovinsko obdobje za največ nekaj let. V svojih potovanjih se baron sooča s sodobno, globalno ureditvijo sveta (Kiotski sporazum, iraška vojna, ptičja kuga, Kitajci na Luni) in jih skozi besedo posreduje do gledalca. Za boljše geografsko razumevanje je predstavi v pomoč tudi izbor fotografij, ki se projecirajo na platno glede na položaj besed v tekstu. Za razbitje monotonije » potopisnega predavanja« poskrbijo songi ( v živo spremljani s klavirjem od protagonista samega ), katerih besedila se navezujejo na baronova potovanja.

 

«...enkrat, v Jadranskem morju, me je pojedla velika riba in še preden me je, sem se zvil v klopčič, da sem ji lažje zdrknil v vamp. V ribi je bilo temno kot je lahko samo v ribi, hotel pa sem tudi ven. Zato sem začel cepetat, jo žgečkat, ko pa sem odplesal škotsko polko, je ribo to tako razjezilo, da je zaplavala naravnost v mrežo v Piranskem zalivu, ki sta si jo lastili dve ribiški ladji dveh rahlo skreganih sosednjih državic...«

 

Predstava traja 65 minut in nima odmora.


APRIL

6. predstava abonmaja »Mali oder«


ponedeljek, 3. 4., ob 20.00 -  red ČRNI in izven


torek, 4. 4., ob 20.00 - red BELI in izven


Patrick Süskind: KONTRABAS (Der Kontrabaß)

Monodrama

 

Prevod: Marija Klun

Avtorski projekt Bojana Maroševiča

Med mnogimi umetniškimi zvrstmi je glasbena brez dvoma tista, ki se najmočneje lahko dotakne naše zavesti, razuma in čustev. Zato je toliko večji izziv, da se dramski igralec sooči z njo na odkrit in boleč, predvsem pa na iskren način. Upodobiti glasbeno dušo, ki živi v disharmoniji z zvočnimi harmonijami, razmišlja v kànonu in celo trpi v kontrapunktu življenja… To ni lahko. Odlično dramsko besedilo Patricka Süskinda namreč vse to ponuja. V »Kontrabasu« gre za človeka, ki v večnem nezadovoljstvu s svetom in s samim seboj živi življenje, ki se mu v ritmu vsakdana vse bolj odmika, ga ovija okoli taktirke čustvene lakote in se zliva v nedokončano simfonijo hrepenenj. Skratka: kontrabasist išče in ne najde, upa in ne doživi, se joka smejé in smeje s solzami. Je pač samo človek in glasbenik.

Naključja so hotela, da se soočim s to težko nalogo, ki mi jemlje pogum in me hkrati opogumlja. Nikoli pa ne bi niti razmišljal o vsem tem, če se moja pot ne bi križala z Mančevo. Ja, Manč Kovačič me je kot odličen glasbenik (kontrabasist, tubist), dober prijatelj in kot človek mentorsko vodil skozi vse pasti, s katerimi se srečujejo kontrabasisti, jaz pa naj bi jim bil kot igralec kos v vseh pogledih. In zato je »kriv«, da se datum premiere počasi, pa vendar vztrajno približuje.

Hm, bomo videli.

 

Bojan Maroševič

 

O avtorju: Patrick Süskind se je 26. marca 1949 v Ambachu blizu Münchna. Študiral je srednjeveško in moderno zgodovino na univerzah v Münchnu in Aix-en-Provenceu. Nato je delal kot pisec scenarijev na televiziji, med drugim je sodeloval tudi pri izjemno uspešnih serijah Kir Royal in Monaco Franze. Leta 1981 je bila v Münchnu uprizorjena njegova prva igra, Kontrabas (1980), ki je pozneje dosegla velik mednarodni uspeh. Uprizorili so jo v Nemčiji, Avstriji, Švici, na festivalu v Edinburghu, v Londonu (National Theatre) in v Brooklynu (New Theatre).

Leta 1985 je izšel njegov prvi roman, Parfum, in takoj postal mednarodno priznana uspešnica, prav tako kot Zgodba o g. Poletju, ki je izšla leta 1992. Naslednje leto je bila v gledališču BAC v Londonu premierno uprizorjena njegova igra Golob, ki je prvotno izšla kot novela (1988).

Patrick Süskind danes živi odmaknjeno življenje ob jezeru Starnberger blizu Münchna.


Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa!

DATUME PREDSTAV BOMO OBJAVLJALI SPROTI!


Informacije in predprodaja vstopnic:

Informacijska pisarna, kneza Koclja 9, vsak delavnik od 9.00 do 17.00, v soboto od 10.00 do 12.00 ter uro pred vsako prireditvijo

Informacije po telefonu : (02) 229 40 11, (02) 229 40 50, 040 744 122, 031 479 000

Teletekst RTVS: stran 460

VEČER: prireditveni vodnik

Rezervacija vstopnic: info@nd-mb.si