2005/2006
NOVEMBER
1. predstava
abonmaja »Mali oder«
ponedeljek, 14. 11., ob 20.00 - red ČRNI in
izven
torek, 15. 11., ob 20.00 - red BELI in izven
Tone Partljič:
NEKOČ IN DANES
Režija: Lojze
Domajnko
Igra: Pavle Rakovec
Nekoč in danes je delovni naslov
»eseja«, ki ga mora protagonist napisati da bi ustregel zahtevam po
preverjanju pismenosti in obenem menda vzgojnemu utrjevanju optimizma. Drugi
humorni kavelj Partljičeve igre se skriva prav v tem, da je ob slikovitih utrinkih
iz protagonistovega povojnega otroštva in zlahka prepoznavne poosamosvojitvene
sedanjosti zlahka mogoče ugotoviti, kako je t.i. mali človek po vsaki
»veliki družbeni spremembi« vselej znova ogoljufan za obljubljeno
in vroče pričakovano ter veličini razveljavljenih iluzij, primerno razočaran.
DECEMBER
2. predstava
abonmaja »Mali oder«
ponedeljek, 19. 12., ob 20.00 - red ČRNI in
izven
torek, 20. 12., ob 20.00 - red BELI in izven
PIAF EDIT PIAF
Pernarčič & Pernarčič, Kavarna Union
Avtor teksta: Jože Pernarčič
Režija: Tijana Zinajić
Lektura: Arko
Dramaturgija: Andrej Jaklič
Kostumografija : Jasna Vastl
Pianist: Joži Šalej
Igra in poje: Vesna Pernarčič Žunić
Kabaret
Zdi se, da je podoba
Edith Piaf zacementirana za vse večne čase. Nežno, krhko dekletce, ki jo je
ulica oblikovala v presunljivo umetnico, za katero se zdi, kot da se je že
rodila s popolnim posluhom in perfektnim glasom.
Vendar pa že hiter
pregled njene biografije idealno sliko, v kateri je prostora le za madeže, ki
so jih Edith storili drugi, za njene pa vedno kar nekako zmanjka prostora,
popolnoma spremeni.
Številne afere,
menjavanje moških kot po tekočem traku, poseganje po alkoholu in mamilih,
prometne nesreče, značajska ekscentričnost in problematičnost so le nekatera
izmed najočitnejših dejstev, ki njeno zgodbo, v kateri vsekakor velja pregovor,
da čas zdravi vse, obarva s konfliktnejšimi toni. Vendar pa je ravno ta,
temnejša stran, razlog in hkrati pogoj, ki njeno delo postavlja v sam vrh
francoskega in svetovnega šansona.
Človek, ki poje tako
odlično, samosvoje in presunljivo, kot je to počela Edith, tega ne bi bil
sposoben, če ne bi ne samo poznal, temveč tudi doživel dogodkov z druge,
»slabše« plati življenja. Trditev, da le ta, ki pozna pekel, lahko
govori tudi, o raju, še kako velja tudi zanjo.
JANUAR
3. predstava abonmaja »Mali oder«
torek, 17. 1., ob 20.00 - red BELI in izven
ponedeljek, 23. 1., ob 20.00 - red ČRNI in izven
Sebastijan Horvat – Nataša Matjašec:
GET FAMOUS OR DIE TRYING. ELIZABETH 2
E.P.I. Center
Ljubljana
Režija: Sebastijan
Horvat
Igra: Nataša
Matjašec
45 minutni
monodramski nastop Nataše Matjašec, ki dviguje na noge slovensko in mednarodno
publiko
Nataša Matjašec
& Sebastijan Horvat sta prvič združila svoji eruptivni kreativni energiji
leta 1997 v Gledališču Ptuj. Rezultat je bil monodrama Elizabeth, sodoben
gledališki projekt v najboljšem pomenu besede, ki je dokončno potrdil njuna
nesporna talenta, povezana z drznostjo in neustavljivo željo po raziskovanju
vseh, tudi najbolj nepreverjenih in negotovih poljan gledališkega ustvarjanja.
Zelo uspešno sta sodelovala še pri projektih Ion (1998), Makbet (1999) in
Juliette Justine (2000).
Predstava sledi
načelom »prve« predstave Elizabeth: zavestno odpovedovanje,
redukcija, minimalizem, gibanje je drugje. Ključnih postavk se sicer loti na
drugem koncu, kot je to poskušala »izvorna« predstava, ki je
izkazovala vizualno izčiščeno, konceptualno in tehnološko zahtevno podobo.
Elizabeth 2 je »surova« predstava, ki ohranja le osnovne elemente
gledališkega in poskuša biti radikalna predvsem v svojem mišljenju.
Kljub temu, da sta
glavna igralca Nataša Matjašec in njena velika, klasična vloga Racinove Fedre,
glavna vsebinska napetost, je težišče predstave nagnjeno na percepcijo
gledalca, ki se mora odločati med različnimi realnostmi, ki jih predstava in
igralka pač proizvajata.
FEBRUAR
4. predstava
abonmaja »Mali oder«
ponedeljek, 13. 2., ob 20.00 - red ČRNI in izven
torek, 14. 2., ob 20.00 - red BELI in izven
ALMA AJKA – Delikatesno metafizični
manifest v treh slikah
ugledališčeni manifest
Avtor teksta, songov, režija, igra: Maja Gal
Štromar
Glasba: Lado Jakša
Glasbeno vodstvo: Tinkara Kovač
Kostumi: Dada Volk-Sisi Lupo
Maja Gal Štromar,
pesnica, pisateljica in igralka se tokrat predstavlja z avtorskim projektom
»ALMA AJKA«. Gre za glasbeno gledališko izpoved v treh slikah, oz. za
kratko popotovanje notranje preobrazbe in osvoboditve skozi simboliko
alkemističnih prehodov - Nigredo-Albedo-Rubedo. Predstava je nanizana iz
monologov, proznih izsekov in poezije ter uglasbenih in odpetih songov, ki se
skozi raznoliko tragikomično interpretacijo vrtoglavo izmenjujejo.
Maja Gal Štromar kot
svobodna umetnica deluje in ustvarja v Sloveniji in v tujini. Kot igralka je
diplomirala na Mednarodni šoli za gledališče Jacquesa Lecoqa v Parizu, nekaj
let je bila redno angažirana v SLG Celje in SNG Drama Maribor. Sodeluje z
mnogimi drugimi gledališči. Kot pesnica in pisateljica je do sedaj izdala štiri
dela: Goga 66000, Na predpomlad mi reci ti, Že češnječas in Amigdalino srce.
Pred izidom je njena nova knjiga LJU.BEZNICA.
Predstava traja 1 uro in 20 minut.
MAREC
5. predstava abonmaja »Mali oder«
ponedeljek, 20. 3., ob 20.00 - red ČRNI in izven
torek, 21. 3., ob 20.00 - red BELI in izven
BARON MÜNCHHAUSEN
Monokomedija
Tekst, režija, igra, glasba, songi,
scenografija, kostumografija, izbor fotografij:
Oblikovanje luči: Samo Ljubešič
ČASOPOT LAŽNIVEGA KLJUKCA ALI PO TUJE
HYERONNIMUSMUSA MÜNCHHAUSNA
Monokomedija za enega samega samcatega igralca
in malo številčnejši slide show, prirejena po literarni povesti Gottfrieda
Augusta Burgerja.
V predstavi nas lik barona Münchhausna
popelje skozi petnajtst epizod njegovih čudežnih potovanj, ki pa se za razliko
od originalne predloge, po kateri je zgoraj navedeni tekst tudi nastal,
dogajajo v času tu in zdaj oziroma se vračajo v preteklo zgodovinsko obdobje za
največ nekaj let. V svojih potovanjih se baron sooča s sodobno, globalno
ureditvijo sveta (Kiotski sporazum, iraška vojna, ptičja kuga, Kitajci na Luni)
in jih skozi besedo posreduje do gledalca. Za boljše geografsko razumevanje je
predstavi v pomoč tudi izbor fotografij, ki se projecirajo na platno glede na
položaj besed v tekstu. Za razbitje monotonije » potopisnega
predavanja« poskrbijo songi ( v živo spremljani s klavirjem od
protagonista samega ), katerih besedila se navezujejo na baronova potovanja.
«...enkrat,
v Jadranskem morju, me je pojedla velika riba in še preden me je, sem se zvil v
klopčič, da sem ji lažje zdrknil v vamp. V ribi je bilo temno kot je lahko samo
v ribi, hotel pa sem tudi ven. Zato sem začel cepetat, jo žgečkat, ko pa sem
odplesal škotsko polko, je ribo to tako razjezilo, da je zaplavala naravnost v
mrežo v Piranskem zalivu, ki sta si jo lastili dve ribiški ladji dveh rahlo
skreganih sosednjih državic...«
Predstava traja 65
minut in nima odmora.
APRIL
6. predstava abonmaja »Mali oder«
ponedeljek,
3. 4., ob 20.00 - red ČRNI in izven
torek,
4. 4., ob 20.00 - red BELI in izven
Patrick Süskind: KONTRABAS (Der Kontrabaß)
Monodrama
Prevod: Marija Klun
Avtorski projekt Bojana Maroševiča
Med mnogimi
umetniškimi zvrstmi je glasbena brez dvoma tista, ki se najmočneje lahko
dotakne naše zavesti, razuma in čustev. Zato je toliko večji izziv, da se
dramski igralec sooči z njo na odkrit in boleč, predvsem pa na iskren način.
Upodobiti glasbeno dušo, ki živi v disharmoniji z zvočnimi harmonijami,
razmišlja v kànonu in celo trpi v kontrapunktu življenja… To ni
lahko. Odlično dramsko besedilo Patricka Süskinda namreč vse to ponuja. V
»Kontrabasu« gre za človeka, ki v večnem nezadovoljstvu s svetom in
s samim seboj živi življenje, ki se mu v ritmu vsakdana vse bolj odmika, ga
ovija okoli taktirke čustvene lakote in se zliva v nedokončano simfonijo
hrepenenj. Skratka: kontrabasist išče in ne najde, upa in ne doživi, se joka
smejé in smeje s solzami. Je pač samo človek in glasbenik.
Naključja so
hotela, da se soočim s to težko nalogo, ki mi jemlje pogum in me hkrati
opogumlja. Nikoli pa ne bi niti razmišljal o vsem tem, če se moja pot ne bi
križala z Mančevo. Ja, Manč Kovačič me je kot odličen glasbenik (kontrabasist,
tubist), dober prijatelj in kot človek mentorsko vodil skozi vse pasti, s
katerimi se srečujejo kontrabasisti, jaz pa naj bi jim bil kot igralec kos v
vseh pogledih. In zato je »kriv«, da se datum premiere počasi, pa
vendar vztrajno približuje.
Hm, bomo videli.
Bojan Maroševič
O avtorju: Patrick Süskind se je 26. marca 1949 v
Ambachu blizu Münchna. Študiral je srednjeveško in moderno zgodovino na univerzah
v Münchnu in Aix-en-Provenceu. Nato je delal kot pisec scenarijev na
televiziji, med drugim je sodeloval tudi pri izjemno uspešnih serijah Kir Royal
in Monaco Franze. Leta 1981 je bila v Münchnu uprizorjena njegova prva igra,
Kontrabas (1980), ki je pozneje dosegla velik mednarodni uspeh. Uprizorili so
jo v Nemčiji, Avstriji, Švici, na festivalu v Edinburghu, v Londonu (National
Theatre) in v Brooklynu (New Theatre).
Leta 1985 je izšel
njegov prvi roman, Parfum, in takoj postal mednarodno priznana uspešnica, prav
tako kot Zgodba o g. Poletju, ki je izšla leta 1992. Naslednje leto je bila v
gledališču BAC v Londonu premierno uprizorjena njegova igra Golob, ki je
prvotno izšla kot novela (1988).
Patrick Süskind
danes živi odmaknjeno življenje ob jezeru Starnberger blizu Münchna.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe
programa!
DATUME PREDSTAV BOMO OBJAVLJALI SPROTI!
Informacije in predprodaja vstopnic:
Informacijska
pisarna, kneza Koclja 9, vsak delavnik od 9.00 do 17.00, v soboto od 10.00 do
12.00 ter uro pred vsako prireditvijo
Informacije po
telefonu : (02) 229 40 11, (02) 229 40 50, 040 744 122, 031 479 000
Teletekst RTVS:
stran 460
VEČER: prireditveni vodnik
Rezervacija vstopnic:
info@nd-mb.si