Narodni dom Maribor

SNG Maribor

Radio Maribor

ciklus

MARIBORSKA FILHARMONIJA

sezona 2002/2003

Koncerte ciklusa Mariborska filharmonija sta podprla Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Maribor


Spoštovani abonenti, dragi prijatelji glasbe,

pred nami je nova koncertna sezona, za katero je programski odbor Mariborske filharmonije pripravil tehten in pester izbor koncertnih sporedov, ki bodo na naš oder ponovno pripeljali nekatera najvidnejša imena domače in svetovne poustvarjalne scene.

V čast nam je, da se k nam z veseljem ponovno vrača velika hrvaška mezzosopranistka Dunja Vejzović, veselimo se ponovnega snidenja z dirigenti Güntherjem Neuholdom, Markom Letonjo in Urošem Lajovicem pod čigar taktirko bo prvič pred domačim orkestrom nastopila obetavna mariborska čelistka Karmen Pečar. Ponovno bo z nami tudi nemška pianistka Emma Schmid, našemu vabilu pa se je odzval tudi sloviti violinist Stefan Milenkovich. "Čudežni deček" iz Beograda se je uspešno izognil pastem zgodnjega uspeha in s suverenimi nastopi na največjih svetovnih odrih izgradil kariero, ki jo svetovna kritiška peresa primerjajo z največjimi violinisti vseh časov.

Od "otroških let" se počasi poslavlja tudi Mariborska filharmonija. Z zavzetostjo in trdim delom smo v devetih letih delovanja postali stalnica na kulturnem zemljevidu Slovenije, našim vabilom se radi odzovejo največji dirigenti in solisti, še posebej pa nas veseli pogled na vselej poln avditorij naših koncertov. Zahvaljujem se Vam, dragi obiskovalci, za Vašo podporo in upam, da boste z nami tudi v prihodnje. Potrudili se bomo, da bomo Vašo zvestobo upravičili!

V imenu Mariborskih filharmonikov Vam izrekam dobrodošlico v sezoni 2002/2003!

 

Darko Kovačič,

predsednik glasbenega društva Mariborska filharmonija


IZVENABONMAJSKI KONCERT

Sreda, 25. september 2002, 19.30

Velika dvorana SNG Maribor

 

Valery Gergiev

 

MARIINSKY TEATR - ORKESTER OPERE KIROV

 

Dirigent: VALERY GERGIEV

 

Spored:

P. I. ČAJKOVSKI: Hrestač, baletna suita op. 71a

S. PROKOFJEV: 1. simfonija v D-duru, op. 25 (Klasična)

***

P. I. ČAJKOVSKI: 6. simfonija v h-molu, op. 74 (Patetična)

 

Valery Gergiev je zagotovo eden najbolj iskanih in cenjenih dirigentov našega časa. Stalni gostujoči dirigent Metropolitanske opere, Stalni dirigent Rotterdamskih filharmonikov in gost največjih orkestrov in festivalov Evrope, Amerike in Daljnjega Vzhoda, s svojo karizmo in muzikalnostjo, kakršni sta bili značilni le za največje dirigente vseh časov, prav vsakemu koncertu vtisne prepoznaven, globok umetniški pečat in ga spremeni v nepozabno glasbeno doživetje.

Pod njegovim vodstvom je operna hiša Kirov doživela renesanso, ki jo v medijih vsega sveta opisujejo z eno samo besedo: fenomen. Od leta 1988, ko je še ne petintridesetleten prevzel umetniško vodstvo Kirov teatra, je gledališče, ki mu je vrnil tudi izvorno ime: Mariinsky teatr, iz leta v leto pridobivalo svoj nekdanji blišč in status ene najkvalitetnejših in najveličastnejših svetovnih opernih hiš, z razprodanimi turnejami po vsem svetu pa ta sloves potrdilo in utrdilo v vseh najpomembnejših kulturnih središčih sveta.

 

Valery Gergiev is probably the most sought after conductor today. Principal Guest Conductor with the Metropolitan Opera since 1997 and Principal Conductor of the Rotterdam Philharmonic has worked with most of the world's leading orchestras and festivals. With his magnetic charisma, musicality and dynamism which as such could only be found with the truly greatest conductors of all times, every concert or opera he conducts becomes an unforgettable musical event.

In 1988, at the age of only 35 he took over the Artistic Director of the Kirov Theatre and within a few years re-established the house's reputation as one of the finest opera houses in the world and made it and its orchestra in one of the world's biggest and most successful touring companies, praised by the audiences and critics of all the world's most important music centres.


1. abonmajski koncert

Zagrebška filharmonija

 

Sobota, 9. november 2002, 19.30

dvorana Union

 

SIMFONIČNI ORKESTER

ZAGREBŠKE FILHARMONIJE

 

Dirigent: PASCAL ROPHÉ

Solist: JEAN-GUIHEN QUEYRAS - violončelo

 

Spored:

H. Berlioz: Rimski karneval, op. 9

H. Dutilleux: Tout un Monde Lontain, koncert za violončelo in orkester

***

C. Debussy: La Mer

    

Pascal Rophé          Jean-Guihen Queyras

 

Zagrebška filharmonija že od svoje ustanovitve leta 1871 predstavlja nosilni steber glasbenega življenja hrvaške prestolnice in Hrvaške v celoti, koncertne turneje, ki so jih v zadnjih letih popeljale v Španijo, Avstrijo, Nemčijo in Švico pa so ime orkestra ponesle daleč preko domačih meja. V Mariboru mu bomo prisluhnili pod taktirko francoskega dirigenta Pascala Rophéa, ki je glasbeno javnost opozoril nase še kot asistent Pierra Bouleza in Davida Robertsona v znamenitem pariškem Ensemble Intercontemporain, s katerim redno sodeluje še danes.

V istem orkestru je svojo bleščečo kariero pričel tudi solist pričujočega koncerta, Jean - Guihen Queyras, zmagovalec tekmovanja ARD Wettbewerb München in tekmovanja Rostropovitch Competition v Parizu, kjer so mu dodelili tudi naziv "Najobetavnejši mladi glasbenik". Po odločitvi za samostojno kariero nastopa v najpomembnejših glasbenih središčih sveta. Tako je z velikim uspehom nastopil na Dunaju (Musikverein, Konzerthaus), v Londonu (Wigmore Hall) in Amsterdamu (Concertgebouw). Ob tem gostuje na številnih festivalih, kot komorni glasbenik pa redno sodeluje z glasbeniki, kot so Emmanuel Pahud, Tabea Zimmermann, Jean Yves Thibaudet in Andreas Staier.

Ob koncertu za violončelo in orkester Henrija Dutilleuxa sta na sporedu še dve priljubljeni deli francoskega repertoarja: Clauda Debussyja Morje ali "morske krajine" (kot je 1905 leta napisano tridelno skladbo opisal sam skladatelj) in Rimski karneval Hectorja Berlioza.

 

Since their formation in 1871 the Zagreb Philharmonics have been one of Croatian's most important music institutions. By touring Spain, Austria, Germany and Switzerland their name became well known far across the borders of their homeland.

In Maribor they will be playing under the baton of French conductor Pascale Rophé, who started his career as assistant to Pierre Boulez and David Robertson in the renown Parisian Ensemble Intercontemporain, with which he still performs regularly.

In the same orchestra the career of the soloist, violoncellist Jean - Guihen Queyrays begun as well. At eighteen the French violoncellist was awarded “Most Promising Young Artist” at the Rostropovich competition and was a prize-winner of the ARD Competition in Munich. Since his decision to pursue a soloist career he regularly performs in most important European music centres, such as Vienna (Musikverein, Konzerthaus), London (Wigmore Hall) and Amsterdam (Concertgebouw). His chamber music partners are Emmanuel Pahud, Tabea Zimmermann, Jean Yves Thibaudet in Andreas Staier.

Besides Violoncello Concerto by Henri Dutilleux the programme offers yet another popular work of the French repertoire: Claude Debussy’s La Mer - “sea landscapes” (as the composer himself called this in 1905 written piece), as well as Roman Carnival by Hector Berlioz.


Izvenabonmajski koncert

Lalo Schifrin

 

Petek, 13. december 2002, 19.30

Velika dvorana SNG Maribor

 

 

Sopokrovitelj koncerta:

 

Sobota, 14. december 2002, 18.00, Cankarjev dom Ljubljana

 

SIMFONIČNI ORKESTER MARIBORSKE FILHARMONIJE

 

LALO SCHIFRIN - dirigent, klavir

JAMES MORRISON – trobenta

PIERRE BOUSSAGUET – kontrabas

JEFF BOUDREAUX - bobni

 

Spored: Jazz Meets the Symphony

 

Po odmevnem gostovanju leta 2000, ko je do zadnjega kotička napolnil Veliko dvorano SNG, Gallusovo dvorano Cankarjevega doma v Ljubljani in dvorano Vatroslav Lisinski v Zagrebu, se k nam vrača veliki skladatelj, aranžer, pianist in dirigent Lalo Schifrin, tokrat s programom, ki se ga bodo razveselili tako ljubitelji klasične kot tudi jazzovske glasbe.

Projekt Jazz Meets the Symphony združuje dvoje strasti, ki sta zaznamovali njegovo življenje: klasično glasbo in jazz. Rezultat je vznemirljiva kombinacija dveh glasbenih svetov in njuno zlitje v univerzalno glasbeno govorico - ko Mozartova Eine Kleine Nacht Musik postane Eine Kleine Jazz Musik in Bach sreča Duka Ellingtona… Dediščini dveh kulturnih področij zliti v tok, ki teče v brezčasje.

Mariborska filharmonija se tako pridružuje elitni druščini orkestrov, kot so Londonski simfoniki, Pariški filharmoniki in big band kölnskega radia, s katerimi je Lalo Schifrin doslej izvedel ta odmevni glasbeni projekt. Mojstrovino so zabeležili na petih zgoščenkah, ozaljšanih z navdušenimi kritikami in številnimi prestižnimi glasbenimi nagradami ter kar petimi nominacijami za nagrado grammy. Zadnjo si je Lalo Schifrin prislužil letos, za svojo jazzovsko variacijo znamenite Šeherezade Rimskega Korsakova, ki jo bomo seveda slišali tudi na pričujočem koncertu.

 

After a hugely successful tour with the Maribor Philharmonic two years ago with sold out halls in Maribor, Ljubljana and Zagreb, the composer, arranger, pianist and conductor Lalo Schifrin returns, this time with a programme which will be equally welcomed by classical as well as jazz music lovers. Jazz Meets the Symphony merges two greatest passions which marked Lalo Schifrin’s life: classical music and jazz. The result is a thrilling combination of two musical worlds and their blending into universal musical language, where Mozart’s Eine Kleine Nacht Musik becomes Eine Kleine Jazz Musik and Duke Ellington shakes hands with Johann Sebastian Bach. Two streams flowing together into timelessness. The Maribor Philharmonc joins the renowned orchestras such as the London Symphony Orchestra, Paris Philharmonic and WDR Cologne Big Band and Orchestra who had participated in this five times grammy nominee project, latest being this year for a superb jazz variation of Rimsky Korsakow’s Scheherezade, also on our programme.


2. abonmajski koncert

Marko Letonja

 

Petek, 10. januar 2003, 19.30

 

SIMFONIČNI ORKESTER

MARIBORSKE FILHARMONIJE

 

Dirigent: MARKO LETONJA

Solistka: DUNJA VEJZOVIĆ - mezzosopran

 

Spored:

Z. Ciglič: Obrežje plesalk

L. Berio: Ljudske pesmi

***

D. Šostakovič: 1. simfonija v c-molu, op. 10

 

Dunjo Vejzović

 

Mezzosopranistko Dunjo Vejzović svetovna glasbena javnost pozna po številnih vrhunskih kreacijah na največjih opernih in koncertnih odrih vsega sveta, kjer je nastopala z najvidnejšimi dirigenti in solisti našega časa. Po odmevnem koncertu v sezoni 2000/2001, ko je z Mariborskimi filharmoniki ob Franciscu Araizi navdušila v Verdijevem Requiemu, se na naš oder vrača z Ljudskimi pesmimi L. Berioja. Med leti 1963-64 v Oaklandu napisane skladbe veljajo za eno najpogosteje izvajanih del tega italijanskega skladatelja, ki ob Stockhausnu in Boulezu velja za najvidnejšega predstavnika povojne avantgarde.

Drugi del koncerta pot taktirko Marka Letonje bo v znamenju ruskega velikana Dmitrija Dmitrijeviča Šostakoviča. Redko katera prva simfonija kakšnega skladatelja je tako dovršeno in zrelo delo, kot je njegova 1. simfonija v c-molu. Kljub temu je manjkalo le malo, da do že napovedane izvedbe sploh ne bi prišlo: mladi skladatelj namreč ni imel dovolj denarja za razpisovanje partov za Leningrajske filharmonike. Rešil ga je njegov učitelj Maximillian Steinberg, s čigar posredovanjem je račun plačal Leningrajski konservatorij in praizvedba 12. maja 1926 je bila rešena. Simfonija je takrat devetnajstletnemu skladatelju prinesla svetovni uspeh in ga upravičeno zapisala med največje ruske skladatelje.

 

Music lovers from all over the world praise the mezzosoprano Dunja Vejzovic for her outstanding performances in most important opera houses and concert halls of the world, where she sung with biggest soloists and conductors of our time. After critically acclaimed Verdi’s Requiem in the 2000/2001 season in which her partner was Francisco Araiza, Vejzovic returns to Maribor with Luciano Berio’s Folk Songs. In the years 1963/64 composed piece is one of the most frequently performed works of Berio, Italian composer who is considered the most important representative of the post-war avant-garde besides Stockhausen and Boulez.

The second part of the programme, conducted by Marko Letonja, is marked by Russian giant Dmitrij Dmitrijevic Shostakovich. There are but a few first symphonies so perfected and mature as his Symphony in c-minor. And yet it almost happened that the already announced premiere never would have taken place because the young composer lacked money to copy the parts for the Leningrad Philharmonic. Luckily his teacher Maximillian Steinberg helped out by convincing the Leningrad Conservatory to pay the bill and the concert was saved. The symphony brought world-wide recognition to the nineteen years old composer who became one of the greatest Russian composers of all times.


3. abonmajski koncert

Uroš Lajovic

 

Petek, 14. februar 2003, 19.30

dvorana Union

 

SIMFONIČNI ORKESTER

MARIBORSKE FILHARMONIJE

 

Dirigent: UROŠ LAJOVIC

Solistka: KARMEN PEČAR - violončelo

 

Spored:

A. Copland: Quiet City

D. Šostakovič: Koncert za violončelo št. 1 v Es-duru, op. 107

***

P. Mihelčič: Slike, ki izginjajo

O. Respighi: Rimske pinije

 

Karmen Pečar

 

Mariborska violončelistka Karmen Pečar sodi med tiste obetavne mlade slovenske glasbenike, ki bodo v prihodnosti oblikovali koncertne programe ne le pri nas, ampak tudi v svetu. Študentka Valterja Dešpalja je pozornost domače in tuje glasbene javnosti vzbudila leta 1997, ko je kot trinajstletnica debitirala z orkestrom Slovenske filharmonije. Sledili so odmevni nastopi v Zagrebu, Trstu, Gradcu, na Dunaju, v Salzburgu in Münchnu, debi z Zagrebško filharmonijo in nastop s Slovensko filharmonijo na Dubrovniškem festivalu. Vrhunec dosedanje kariere mlade glasbenice je zagotovo zmaga na prestižnem tekmovanju violončelistov v Vina del Mar v Čilu, kjer je z bleščečo izvedbo Rokoko variacij P. I. Čajkovskega osvojila kar dve prvi nagradi (strokovne žirije in občinstva) in pritegnila poglede svetovne glasbene javnosti. Za svoj prvi nastop z orkestrom Mariborske filharmonije je izbrala Koncert za violončelo št. 1, D. Šostakoviča. Taktirka bo v rokah Uroša Lajovica, spored pa prinaša še Slike, ki izginjajo Pavla Mihelčiča, O. Respighijeve Rimske pinije in za dramo I. Shawa napisano skladbo Američana Aarona Coplanda, skladatelja, ki je ameriško glasbeno tradicijo enakovredno postavil ob bok evropski. "Zakaj Coplandu reči véliki ameriški skladatelj? Recite mu preprosto velik skladatelj!" je nekoč dejal Stravinski.

 

Maribor violoncellist Karmen Pecar is one of most promising young Slovenian musicians, the one who will surely create future concert programmes not only in Slovenia but in the world as well. Student of Valter Dešpalj was brought to attention of the music world in 1997 when she made her debut with the Slovenian Philharmonic at the age of thirteen. Afterwards she performed in Zagreb, Triest, Graz, Vienna, Salzburg and Munich, made her debut with the Zagreb Philharmonic and played a concert at the renowned Dubrovnik Festival, again with the Slovenian Philharmonic.

However, the peak of her career so far is victory at the prestigious violoncello competition of Vina Del Mar in Chile where with her brilliant interpretation of Tschaikowsky’s Rococo Variations she took two first prizes and stunned the music world. For her first concert with the Maribor Philharmonics she has chosen the Violoncello Concerto No. 1 by D. Shostakovich.

The concert will be conducted by Uroš Lajovic. Besides Shostakovich the programme offers Slike, ki izginjajo (Vanishing Images) by Slovenian composer Pavel Mihelcic, and Quiet City, written by Aaron Copland for I. Shaw’s theatre play. Aaron Copland is considered one of the greatest American composers, but, as Stravinsky once said: “Why call Copland a great American Composer? He’s great composer.”


4. abonmajski koncert

(koncert ciklusa Mariborska filharmonija in Komornega ciklusa)

Alina Pogotskin

 

Petek, 7. marec 2003, 19.30

dvorana Union

 

Pokrovitelj koncerta:

 

Sreda, 5. 3., Kulturni dom Nova Gorica

Četrtek, 6.3., Kulturni center Janeza Trdine, Novo mesto

Sobota, 8. 3., Kulturni center Lojze Bratuž, Gorica (Italija)

 

ORKESTER MARIBORSKE FILHARMONIJE

 

Solistka: Alina POGOSTKIN – violina

Čembalo: Johannes Bogner

 

Spored:

A. Honegger: Pastorale d'été (Poletna pastorala)

B. Britten: Sinfonietta za komorni orkester, op. 1

***

A. Vivaldi: Štirje letni časi

 

Z velikim obžalovanjem sporočamo, da violinist Stefan Milenkovich zaradi postopka pridobitve državljanstva v ZDA ne more zapustiti Združenih držav in je zaradi tega odpovedal 4. abonmajski koncert (koncert ciklusa Mariborska filharmonija in Komornega ciklusa) v petek, 7. marca 2003.

 

Zamenjala ga bo mlada violinistka Alina Pogostkin, ki sodi med redke umetnike svoje generacije, ki so uspeli navdušiti tako kritike kot občinstvo v številnih prestižnih dvoranah širom Evrope, med drugim tudi v Berlinski filhamoniji, hamburški Musikhalle, Münchenski filharmoniji na Gasteigu in v Prinzregentntheatru in še bi lahko naštevali. Gre za vzhajajočo zvezdo na violinističnem nebu, ki jo odlikuje izredna muzikalnost in virtuoznost. Svetovno znani glasbeniki, kot so Itzahak Perlman, Yehudi Menuhin, Tibor Varga, Kurt Mazur in Anne-Sophie Mutter, ji napovedujejo bogato glasbeno prihodnost. Do sedaj so njeni največji dosežki prva nagrada na prvem mednarodnem tekmovanju mladih violinistov Louis-Spohr 1995 na srednji glasbeni šoli Franz Liszt v Weimarju, prva nagrada na 7. mednarodnem tekmovanju Louis-Spohr v Freiburgu 1997 (za violiniste od 16 do 32 let) in posebna nagrada za najmlajšo udeleženko (13 let), prva nagrada 1998 na nemškem državnem tekmovanju Jugend musiziert, evropska nagrada Prize of Hope leta 1999 in nagrada Prix de l'Éspoir pri Skupnosti za podporo kulture na Evropskem gospodarskem združenju.

 

"Če velja Anne-Sophie Mutter za najboljšo mednarodno violinistko, potem hodi Alina isto pot in ji je tesno za petami."

Sűdkurier, Gerhard Hellweg, N˙246, 24. oktober 1998


5. abonmajski koncert

George Pehlivanian

Sobota, 5. April 2003, 19.30

dvorana Union

 

ORKESTER SLOVENSKE FILHARMONIJE

 

Dirigent: GEORGE PEHLIVANIAN

Solist: KIRILL GERSTEIN - klavir

 

Spored:

B. Arnič: Ples Čarovnic

S. Rahmaninov: Koncert za klavir in orkester št. 3 v d-molu, op. 30

***

D. Šostakovič: Simfonija št. 12 v d-molu op. 112

 

Kirill Gerstein

 

Leta 1909 za turnejo po Ameriki napisan Tretji klavirski koncert Sergeja Rahmaninova velja za apoteozo romantičnega koncertnega repertoarja, po zaslugi z oskarji nagrajene filmske uspešnice o življenju pianista Davida Helfgotta, Sijaj, pa ga poznajo tudi izven koncertnih dvoran.

Z njegovim z vrtoglavo virtuoznostjo zaznamovanim solističnim partom, ki ga je na praizvedbi odigral skladatelj sam, se bo ob spremljavi Slovenskih filharmonikov pod taktirko Georga Pehlivaniana "spoprijel" eden najvidnejših ruskih pianistov mlade generacije, Kirill Gerstein, zmagovalec tekmovanja Arthur Rubinstein v letu 2001 in najmlajši študent v zgodovini bostonskega Berkelee Collegea. Dramatičnemu koncertu bo sledila 9. simfonija D. Šostakoviča, ki je v skladateljev glasbeni izraz prinesla radost in hudomušnost. Leta 1945 napisano delo prekipeva od vedrine in iskrenega, malone otroškega veselja.

 

The piano concerto No.3 by Sergei Rachmaninoff, written in 1909 for his smashingly successful American tour is an apotheosis of the romantic concerto repertoire, featuring a staggeringly virtuosic solo part. As leading theme of the movie Shine, Accademy Award winner life-story of Australian pianist David Helfgott, the concerto was brought to attention of the widest, not only music audiences all-over the world.

Performed by one of the most promising Russian young pianist, Kirill Gerstein, accompanied by the Slovenian Philharmonic under the baton of George Pehlivanian it surely marks one of the peaks of the 2002/2003 concert season.

Following the dramatic concerto: the Symphony No.9 by Dmitrij Shostakovich. In 1945 written work brings a new, cheerful features into the musical expression of Shostakovich. The brightest of all Shostakovich's symphonies is bursting with serenity and sincere, almost child-like joy.


6. abonmajski koncert

Fabrice Bollon

 

Petek, 11. april 2003, 19.30

dvorana Union

 

SIMFONIČNI ORKESTER

MARIBORSKE FILHARMONIJE

 

Dirigent: FABRICE BOLLON

Solist: PAUL MEYER - klarinet

 

Spored:

J. Ibert: Simfonična Suita

J. Françaix: Koncert za klarinet in orkester (1967)

***

E. Chausson: Simfonija v B-duru

 

Paul Meyer

 

Paul Meyer velja za enega najvidnejših klarinetistov našega časa. Vsestranski umetnik, čigar repertoar obsega več kot sto del različnih glasbenih obdobij, cenijo tako kot solista - nastopil je z najvidnejšimi orkestri in dirigenti, kot tudi komornega glasbenika. Tako sta bila med njegovimi komornimi partnerji ob imenih, kot Eric Le Sage, Gidon Kremer, Yuri Bashmet, Yo Yo Ma, Mstislav Rostropović tudi Jean Pierre Rampal in Isac Stern.

Ob tem velja Meyer za enega najboljših interpretov del sodobnih skladateljev in veliko - med njimi tudi K. Penderecki in L. Berio - jih je pisalo prav zanj.

Koncert, ki ga bo vodil Fabrice Bollon, dirigent, ki redno sodeluje z orkestri, kot so Berlinski simfoniki, Orkester Kölnskega radia in Orchestre Philharmonique de Radio France, sicer pa je stalni dirigent in umetniški vodja Flamskega simfoničnega orkestra, bo v znamenju francoskih avtorjev. Slišali bomo Simfonično Suito J. Iberta, nato leta 1987 napisani koncert za klavir slovitega pianista in skladatelja J. Francaixa, zaključila pa ga bo z wagneriansko atmosfero prežeta Simfonija v B-duru Ernesta Chaussona.

 

Paul Meyer is one of the finest clarinettists of our time, with an impressive repertoire consisting of more than one hundred works which encompasses major contemporary works, many of them (as the ones by Penderecki or Berio) were written especially for him. He is equally appreciated as soloist - he has played with major orchestras and conductors, as well as a chamber musician. Among his chamber partners one finds names such as Eric Le Sage, Gidon Kremer, Yuri Bashmet, Yo Yo Ma, Mstislav Rostropović and many others. He had also had the honour to play chamber with Jean Pierre Rampal in Isac Stern.

The concert will be conducted by Fabrice Bollon, General Music Director of the Flanders Symphony Orchestra, who regularly conducts orchestras such as Berlin Symphony, The WDR Cologne Orchestra and Orchestre Philharmonique de Radio France. The programme features works by three French composers. It opens with the Suite symphonique by J. Ibert, followed by the clarinet concerto, written in 1964 by J. Francaix. The second part is marked by the somehow wagnerian atmosphere of the Symphony in B by Ernes Chausson.

 

Koncert sta omogočila:  Institut Français Charles Nodier in AFAA

 


7. abonmajski koncert

Günther Neuhold

 

Petek, 9. maj 2003, 19.30

dvorana Union

 

SIMFONIČNI ORKESTER

MARIBORSKE FILHARMONIJE

 

Dirigent: GÜNTER NEUHOLD

Solistka: EMMA SCHMIDT - klavir

 

Spored:

J. C. J. A. de Arriaga y Balzola: Los Esclavos felices, uvertura

M. de Falla: Noches en lo jardines de Espa~na

***

M. de Falla: El sombrero de tres picos

Emma Schmidt

 

Zaključek koncertne sezone Mariborskih filharmonikov bo špansko obarvan. Pod taktirko Günterja Neuholda, umetniškega vodje in stalnega dirigenta bremenskega gledališča, bomo najprej prisluhnili uverturi k operi Los Esclavos Felices (Srečni sužnji). Arriaga jo je napisal, ko mu je bilo trinajst let in ni naključje, da tega skladatelja, ki je s komponiranjem pričel pri enajstih, umrl pa pri dvajsetih, mnogi imenujejo kar "španski Mozart".

S pomočjo ritmov in ornamentov pričarati slike, občutke in spomine na Andaluzijo je bil cilj, ki si ga je zastavil naslednji španski skladatelj nocojšnjega sporeda, Manuel De Falla, ko je leta 1914 v Parizu pričel skladati simfonične impresije za klavir in orkester Noči v španskih vrtovih. Uspeh, ki ga je delo, ob katerem se poslušalcu zdi, da skladatelj "igra na orkester" kot na veliko kitaro, doživelo že ob praizvedbi leta 1916 v Madridu je dokaz, da mu je uspelo. Hitro rastočo slavo Manuela De Falle je nato čez tri leta dokončno utrdila premiera Trirogeljnika, ki bo zaokrožil pričujoči koncert.

 

The 2002/2003 Maribor Philharmonic concert season closes with a Spanish programme conducted by Günther Neuhold, General Music Director and Artistic Director at the Theatre der Freien Hansestadt Bremen. The programme opens with the overture to the opera Los Esclavos Felices by Arriaga. It was written when the composer, popularly called "the Spanish Mozart", was only thirteen.

The year  1916 saw the premiere of Manuel De Falla's symphonic impressions for piano and orchestra Nights in the Gardens of Spain. This lush and romantic work in which Falla sometimes seems to be playing the orchestra like a huge guitar was composed in 1914 when he was still living in Paris. The work consolidated De Falla's growing reputation which was sealed three years later by the premiere of The Three-Corned Hat.


SIMFONIČNI ORKESTER MARIBORSKE FILHARMONIJE:

 

KoncertnA mojstRA

Saša Olenjuk, Vita Rošker

 

PRVE VIOLINE

Marko Jerbič, Maja Peternel, Danica Koren, Muniba Busančić, Hrvoje Šoštarić, Marina Žižek, Elizabeta Ravter, Nicolae Nistor, Simona Jambrovič, Pavel Magdič, Nenad Šilobad, Zmago Turica, k.g., Vesna Čobal, k.g., Klemen Bračko, k.g., Dragutin Belković, k.g., Oksana Peceny, k.g.

 

DRUGE VIOLINE

Radko Lukša, Andjelko Ilčić, Zlatka Godec Fras, Darko Kordić, Danica Počkaj, Jasmina Nanut, David Petrič, Franjo Petrnel, k.g., Zorica Todorović, k.g., Irina Nan, k.g., Djurdjica Babin, k.g.

 

VIOLE

Rostyslav Denisyuk, Theodora Ianakieva, Rossitza Petrova, Nelia Atanasova, Tjaša Sagernik, Veronika Emeršič, Katja Mohorkom, Urška Doler, k.g., Dragan Rucner, k.g., Kristian Kolman, k.g., Jasmina Rijavec, k.g., Hermina Matjašič, k. g.

 

VIOLONČELA

Petra Kopše, Božo Šulić, Davor Gluhak, Aleksander Kuzmanovski, Tanja Kovačič, Snježana Rucner, k.g., Ana Rucner, k. g., Niko Sajko, k.g., Gorazd Strlič, k. g., Rina Kacinari, k.g.

 

KONTRABASI

Darko Kovačič, Jože Ovčar, Darjan Cvetrežnik, Jernej Lubej, Evgen Oparenovič, Saša Špoljar, k. g.

 

FLAVTE

Alenka Goršič, Bojan Palčec, Mateja Kremljak, Eva Slana, k.g., Asja Grauf, k.g., Simona Vake, k.g., Marina Novak, k.g.

 

OBOE

Dušan Krnjak, Dubravka Zupanc, Tomas Žganec

 

ANGLEŠKI ROG

Nenad Marinović

 

KLARINETI

Srečko Kovačič, Oto Kožuh, Franc Marolt, Gregor Kovačič

 

SAKSOFONI

Peter Kruder, k.g., Rok Vouk, k.g.

 

FAGOTI

Vesselin Atanasov, Rudi Vulc, Josip Sabolić, Stanko Koren, k.g.

 

ROGOVI

Andrej Žgank, Borut Pahič, Bojan Bezjak, Dušan Godec, Stanko Kelemina

 

TROBENTE

Simon Štelcer, Janez Kopše, Milan Feguš, Renato Ribič, Matjaž Dobrovnik, k.g.

 

POZAVNE

Stanko Vavh, Marjan Golob, Bogdan Vizjak, Matej Mertik, k.g., Simon Kramberger, k.g.

 

TUBA

Darko Rošker

 

TIMPANI

Robert Krček

 

TOLKALA

Dimitrij Averjanov, Borut Pinter, Dejan Ritlop, k.g., David Plamberger, k.g., Tomaž Vouk, k.g., Gregor Gorenšek, k.g.

 

HARFA

Natalija Ristić

 

KLAVIATURE

Olga Pečeny, k.g.

 

INŠPEKTOR ORKESTRA

Radko Lukša

 

NOTNI ARHIV

Božo Hadler


NARODNI DOM MARIBOR

SNG MARIBOR

RADIO MARIBOR

 

MARIBORSKA FILHARMONIJA

IZVRŠILNI ODBOR

Darko Kovačič – predsednik, Darko Rošker – podpredsednik, Radko Lukša – tajnik, Tatjana Gorjup – blagajničarka, Petra Kopše – članica, Vladimir Rukavina, direktor Narodnega doma – član, Darko Rošker, v.d. upravnika SNG Maribor – član, Cvetka Žirovnik, direktorica RTV Centra Maribor – članica, Ivanka Mulec Ploj, urednica glasbenih programov Radia Slovenija – članica, Brigita Pavlič, vodja Koncertne poslovalnice Narodnega doma - članica

 

PROGRAMSKI ODBOR

Aleksander Lajovic – predsednik, Uroš Lajovic, dr. Henrik Neubauer, Janko Šetinc, Karmen Salmič, Srečko Kovačič, Tjaša Krajnc, Darko Kovačič, Danijel Sajko, predstavnik MO Maribor, Mag. Stane Jurgec, direktor Opere in baleta SNG Maribor, Urša Čop Šmajgert, predstavnica RTV centra Maribor, Brigita Pavlič, vodja Koncertne poslovalnice Narodnega doma


Koncertna poslovalnica si pridržuje pravico do spremembe programov!


Informacije in predprodaja vstopnic:
Informacijska pisarna, kneza Koclja 9,
vsak delavnik od 9.00 do 17.00, v soboto od 10.00 do 12.00 ter uro pred vsako prireditvijo

Informacije po telefonu : (02) 229 40 11, (02) 229 40 50

Teletekst RTVS: stran 254

Rezervacija vstopnic: info@nd-mb.si