Morda bi temu lahko rekli naključje, morda je tako hotela usoda. Kakorkoli že, dobrih šest let je tega, ko je po uspešnem simfoničnem koncertu orkestra Opere in baleta SNG Maribor dirigent Uroš Lajovic po dolgem navdušenem ploskanju nagovoril poslušalce, da je dozorel čas, da mesto ponovno dobi svoj, pred leti ukinjen, filharmonični orkester, torej Mariborsko filharmonijo. Nekaj zanesenjakov, članov orkestra, pod vodstvom g. Mateja Svetela, je tako po organizacijskem modelu slavnih Dunajskih filharmonikov ustanovilo društvo Mariborska filharmonija. Že kar prvo sezono nam je uspelo odigrati osem abonmajskih koncertov, seveda s finančno pomočjo SNG Maribor, Narodnega doma oz. njegove Koncertne poslovalnice in Radia Maribor, ki nam še danes trdno stojijo ob strani.

Za zgodovinarje sicer kratko obdobje je vseeno potrdilo pravilnost naše odločitve, kar dokazuje tudi večji obseg koncertov, ki jim prisluhne vedno večji krog poslušalcev in nenazadnje tudi počasna a vztrajna rast kvalitete orkestra. V teh nekaj letih je tako z nami sodelovalo veliko število priznanih dirigentov in solistov tako iz Slovenije, kot iz tujine, mesto Maribor pa je namesto dveh ali treh gostovanj simfoničnih orkestrov dobilo svoj orkestrski abonma, ki bo v prihajajoči sezoni obsegal že deset simfoničnih koncertov. Poleg osmih, ki jih bo izvedel orkester Mariborske filharmonije, bodo v okviru abonmaja v našem mestu gostovali Slovenski filharmoniki in slavni madžarski komorni orkester “Hungarian Virtuosi”. V svoj program filharmonija uvršča bisere vokalno inštrumentalne literature, posebej pa je potrebno opozoriti na koncert, ki smo ga izvedli v okviru Festivala Lent, kjer smo zbrali pogum za drzen glasbeni preizkus, ko smo prvi v Sloveniji združili jazz zasedbo Paquita D’Rivere s simfoničnim orkestrom. In podobnih biserov bo v prihodnje še več. Tako bo prihajajoča sezona ponudila izvedbe nekaterih le redko izvajanih mojstrovin. Za primer naj navedem Schumannov koncert za štiri rogove ali Bachovo mašo v h-molu, ki jo bomo izvedli z gostujočim zborom iz pobratenega Marburga. Na sporedu bo tudi nekaj simfonij, ki zahtevajo zelo velik orkester: Mahlerjeva 4. simfonija, 6. simfonija P.I. Čajkovskega in Berliozova Fantastična simfonija. Poleg gostov bo svojo priložnost dobilo tudi nekaj solistov iz vrst naše filharmonije, veselimo pa se tudi ponovnega sodelovanja z zborom mariborske Opere in baleta, s katerim bomo z Orffovo Carmino Burano zaključili sezono.

Delovanje tako velike in pestre zasedbe, kot je simfonični orkester, zahteva seveda veliko razumevanja in podpore, zato gre posebna zahvala mati?ni hiši - SNG Maribor, Koncertni poslovalnici Narodnega doma in Radiu Maribor. Želim si, da delovanje Mariborske filharmonije ne bi bilo nikdar več ogroženo, kljub nekaterim težavam s katerimi se moramo spoprijemati in katerih reševanje poteka mariskdaj vse prepočasi. Kljub vsemu pa z optimizmom zrem v prihajajočo bogato in pestro sezono!

Darko Kovačič, predsednik Mariborske folharmonije


PROGRAM 1998 / 99  


1. abonmajski koncert

30. oktober 1998, 19. 30, Unionska dvorana

Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent: Stefano Pellegrino

Solisti:

David Kutas-rog, Boštjan Lipovšek-rog, Mahir Kalmik-rog,

Lazslo Seeman-rog

Spored:

G. Rossini (1792 -1868): Sonata za godala št. 2 v A-duru

R. Schumann (1810 - 1856): Koncert za štiri rogove v F-duru, op.86

B. Britten (1913 – 1976): Simple Symphony, op. 4

C. Debussy (1862 - 1818): Prélude á l'apres-midi d'un Faune (Predigra k favnovemu popoldnevu)

P. I. Čajkovski (1840 - 1897): Francesca da Rimini, op. 32

 

STEFANO PELLEGRINO AMATO

Rojen v Rimu je diplomiral kot pianist, dirigent in komponist. Z dvajsetimi leti je pričel kot pomočnik dirigenta, leta 1985 pa je debitiral kot dirigent v Rimu z Rigolettom. Dirigiral je na Opernem festivalu v  Asconi v Švici, v Mehiki (Guadalajara), v Peruju (Lima) – tu je izvedel Carmen in Tosco, v Združenih državah je bil na turneji z Rigolettom in Stabat Mater, v Carigradu v Turčiji je dirigiral Don Pasquala, v Budimpešti La Boheme in Madame Butterfly, v Veroni pa Fedoro, Nabucca, Turandot, Lucio di Lamermoor... V Sarajevu pa je 1994 leta pripravil zbor in orkester na izvedbo Mozartovega Requiema, ki ga je nato dirigiral Zubin Mehta.

 

DAVID KUTAS je solohornist MAV – simfoničnega orkestra v Budimpešti. Študiral je na Visoki šoli za glasbo Ferenz Liszt, v razredu profesorja F. Tarjanija. Na tekmovanjih Philip Farkas je prejel vrsto nagrad.

 

MAHIR KALMIK je član Renske filharmonije v Koblenzu, med leti 1995 – 1997 pa je bil solohornist simfoničnega orkestra Bilkent iz Ankare in filharmonije Natal iz Južne Afrike. Po končanem študiju pri profesorju M. Cakarju v Ankari, se je izpopolnjeval pri Radovanu Vlatkoviću v Stuttgartu in profesorju E. Penzlu v Kölnu.

 

LASZLO SECMAN je prvič opozoril nase kot nagrajenec mednarodnega tekmovanja v Merkneukirchnu, kasneje pa so sledile še nagrade na tekmovanjih Praška pomlad, Roshester (ZDA) in v Toulonu.  Študiral je na Visoki šoli za glasbo Ferenz Liszt v Budimpešti, v razredu profesorja A. Friedricha, nato pa v Kölnu, pri profesorju E. Penzlu. Od leta 1997 je član simfoničnega orkestra NDR iz Hamburga.

 

BOŠTJAN LIPOVŠEK je solohornist Simfonikov RTV Slovenije. Diplomiral je na ljubljanski Akademiji za glasbo, v razredu profesorja J. Falouta, pri katerem je od leta 1998 tudi asistent. Trenutno se izpopolnjuje na Mozarteumu v Salzburgu, pri profesorju Radovanu Vlatkoviću. Je član pihalnega kvinteta ARIART in Slovenskega kvinteta trobil.


2. abonmajski koncert

11. december 1998, 19.30, Velika dvorana SNG

Božični koncert

Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent: Iain Sutherland

Solist: Wolfgang Müller Lorenz-tenor

Spored:

D. Šostakovič (1906 - 1975): Festivalska uvertura, op.96

R. Strauss (1846 - 1949): Kavalir z vrtnico, op.59 (2. sekvenca valčkov)

M. Arnold (1921): Štirje škotski plesi

P. Dukas (1865 - 1935): L'apprenti sorcier

R. Stolz (1880 - 1975):

Gruss aus Wien

Mein Liebeslied müss ein Waltzer sein

Im Prater blühn wieder die Bäume

Ob blond, ob braun, ich liebe alle Frau'n!

Die ganze Welt ist himmelblau

Du sollst der Kaiser meiner Seele sein

Wiener Cafe

Wenn die kleinen Weilchen blühen

Spiel auf deiner Geige

Ich liebe Dich!

Frühling in Wien

Zwei Herzen in Dreivierteltakt

 

IAIN SUTHERLAND

Iain Sutherland sodi med najbolj znane dirigente Velike Britanije. Po študiju na Royal Scottish Academy of Music and Drama se je sprva posvetil violini. Uspešno kariero violinista pa je kaj kmalu zamenjal za taktirko in danes je stalni dirigent National Symphony Orchestra of Scotland, Midlandskih simfonikov in Haydn Festival Orchestra. Med leti 1987 in 1996 je bil umetniški vodja in dirigent Glasgowskih filharmonikov in Radijskega orkestra BBC-ja.

Kot gost redno koncertira z Londonskim simfoničnim orkestrom, gostoval pa je tudi po Evropi: v Gradcu, Bruslju, Hannovru, Münchnu, Oslu…

Repertoar Iaina Sutherlanda je neverjetno raznolik in obsega vso najpomembnejšo klasično, romantično in sodobno literaturo, s poudarkom na ameriški glasbi dvajsetega stoletja. V okviru BBCjeve serije »Classic Musicals« je vodil produkcijo cele vrste musicalov, med njimi My Fair Lady, Kiss Me Kate in Sweet Charity. Za radio in televizijo je posnel številne koncerte z različnimi orkestri, med zgoščenkami pa je še posebej ponosen na zgoščenko »Flower of Scotland«, na kateri najdemo izvirno škotsko glasbo. Zadnja leta  se posveča tudi komponiranju in delu z mladimi glasbenimi talenti.


3. abonmajski koncert

8. januar 1999, 19.30, Unionska dvorana

Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent: Martin Bartsch

Mešani pevski zbor iz Marburga

Spored:

J. S. Bach (1685 - 1750): Maša v h-molu, BWV 232

 

MARTIN BARTSCH

Je končal študij  cerkvene glasbe na Visoki šoli za glasbo v Herfordu in Bremnu. Od leta 1967 je kot zborovodja, dirigent in organist  deloval v Beifeldu, kjer je s tamkajšnjim filharmoničnim orkestrom organiziral bogato glasbeno življenje. Od leta 1983 je deželni direktor Kurhessen-Waldecka za cerkveno glasbo Evangeličanske cerkve, od leta 1992 pa kot zborovodja in organist deluje tudi v Marburgu na Lahni.

 

MEŠANI PEVSKI ZBOR IZ MARBURGA (DIE KURHESSISCHE KANTOREI MARBURG)

Zbor, ki ga je 1992 leta osnoval Martin Bartsch, šteje 140 pevcev, povečini študentov Marburške univerze. Na repertoarju zbora so dela iz obdobja baroka, klasike, romantike pa tudi dela sodobnih avtorjev. Med drugim so izvajali Haendlov Božični oratorij, Haydnovo Stvarjenje, Beethovnovo Misso Solemnis, Requiem in Vesprae W.A. Mozarta... Odmevni nastopi, vselej na visokem izvedbenem nivoju, in številna snemanja so ime marburškega zbora ponesla po vsej Nemčiji, vsebolj pa se uveljavlja tudi izven njenih meja.


4. abonmajski koncert

5. februar 1999, 19.30, Unionska dvorana

Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent:  Nikolaj Aleksejev

Solist:  Christoph Berner-klavir

Spored:

L. van Beethoven (1770 - 1827): Koncert za klavir in orkester št.5 v Es-duru, op.73,  »Imperator«

P. I. Čajkovski (1840 - 1897): Simfonija št. 6, op. 74, »Patetična«

 

NIKOLAJ ALEKSEJEV

Nikolaj Aleksejev,  dolgoletni prvi dirigent Zagrebške filharmonije, se je rodil v Petrogradu, v družini glasbenikov. Z učenjem glasbe je pričel s sedmimi leti na petrogradskem konzervatoriju »Nikolaj Rimski Korsakov« Dirigiranje je študiral pri A. Mihajlovu, diplomiral pa leta 1983 v razredu slavnih dirigentov Arvida in Marissa Jansona. Leto pred tem je na Karajanovem tekmovanju dirigentov v Berlinu osvojil najvišje nagrade, kar mu je odprlo vrata v največje koncertne dvorane Evrope. Leta 1985 je zmagal na mednarodnem tekmovanju »Vaclav Talich« v Pragi in na mednarodnem tekmovanju dirigentov v Tokiu. Istega leta je ustanovil simfonični orkester Uljanovski, s katerim je dosegel pomembne uspehe doma in v tujini. Nikolaja Aleksejeva so najuglednejši strokovnjaki ocenili kot močno umetniško osebnost z obsežnim tehničnim znanjem, ki mu omogoča, da se temeljito poglobi v različne stilske usmeritve, ob tem pa se posveča tudi inetrpretacijam sodobnih avtorjev.

 

CHRISTOPH BERNER

Christoph Berner sodi med najsvetlejše zvezde mlajše generacije avstrijskuh umetnikov. Virtuoznost, predvsem pa suverena individualnost sta najznačilnejši potezi pianista, ki je za črno bele tipke prvič sedel pri šestih letih. Pri štirinajstih je pričel s študijem na dunajski Akademiji za glasbo, kjer med njegovimi učitelji najdemo imena kot: Imola Jo, Hans Graf, Maria Tipo in Hans Petermandl. Že za časa študija, ki ga je uspešno zaključil 1992 leta, je zbral veliko število nagrad in priznanj z najrazličnejših mednarodnih tekmovanj. Med njimi naj omenimo le 5. mednarodno tekmovanje pianistov v Bermnu, kjer je osvojil drugo mesto in posebno Beethovnovo nagrado, ter 1. nagrado na »Bösendorfer Competition« na Dunaju, decembra 1995. Številni recitali na Dunaju, Linzu, turneja po Nemčiji, Švedski, Italiji in Japonski in nenazadnje Združenih državah, kjer je za svoj koncert v Carnegie Hallu požel navdušenje občinstva in odlične kritike, radijski in televizijski prenosi, vse to je pripomoglo k temu, da postaja ime Christoph Berner eno najzanimivejših imen mlade generacije pianistov.


5. abonmajski koncert

5. marec 1999, 19.30, Unionska dvorana

Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent: Mendi Rodan

Solista:  Stanko Arnold-trobenta, Andreja Zakonjšek-sopran

Spored:

L. van Beethoven: (1770 - 1827): Uvertura Egmont, op. 84

J. N. Hummel (1778  - 1869): Koncert za trobento v Es-duru

G. Mahler (1860 - 1911): Simfonija št. 4 v G-duru

 

Koncert bo ponovljen 6. marca v kulturnem domu Janez Trdina v Novem mestu.

 

MENDI RODAN

Mendi Rodan je ena vodilnih osebnosti izraelske glasbene scene. Glasbeno pot je pričel kot stalni dirigent Orkestra romunske radio-televizije, nato pa se je leta 1961 preselil v Izrael in pričel sodelovati z državnim orkestrom Izraelske filharmonije, ki ga je vodil tudi ob posebnih priložnostih, med drugim tudi na mednarodnem klavirskem tekmovanju Arthur Rubinstein in na Izraelskem festivalu. Ob tem je bil tudi stalni dirigent in svetovalec simfoničnega orkestra izraelske radio-televizije, ustanovil je Jeruzalemski komorni orkester in bil svetovalec mednarodnega glasbenega centra v Jeruzalemu. Gostoval je v številnih deželah Evrope, Daljnega Vzhoda, v Avstraliji, Mehiki, Kitajski in Združenih državah.  Med orkestri, ki so ga povabili k sodelovanju, so tudi Londonski simfonični orkester, Royal Philharmonic Orchestra, Dunajski simfonični orkester, Filharmonični orkester iz Osla, Orkester frankfurtskega radia, Orkester Lamoureux iz Pariza, Filharmonični orkester iz Stokholma, komorni orkester iz Lausanne in simfonični orkester iz Bamberga. Sodeloval je s solisti, kot so: Mstislav Rostropovič, Isaac Stern, Vladimir Ashkenazy, Daniel Barenboim, Itzhak Perlman, Christoph Eschenbach, John Ogdon, Jean Pierre Rampal, Radu Lupu, Yo-Yo Ma in številni drugi.

Med leti 1983 in 1989 je bil glasbeni direktor in stalni dirigent Belgijskega državnega orkestra v Bruslju. Od leta 1977 vodi orkester Israel Sinfonietta, kateremu je pripomogel k mednarodni uveljavitvi. Istega leta je bil nagrajen tudi z nagrado Fr. Pelleg  in proglašen za izraelskega  »Glasbenika leta 1997«.

 

STANKO ARNOLD

Stanko Arnold, doma z Raven na Koroškem, je svojo glasbeno pot pričel v Srednji glasbeni šoli v Mariboru. Diplomiral je na Akademiji za glasbo v Ljubljani, študij pa nadaljeval v Parizu, pri profesorju Delmottu. Udeležil se je vrste mednarodnih tekmovanj in prejel številne najvišje nagrade. Že v študijskih letih je postal solist Slovenske filharmonije, kar je ostal do leta 1990. Za svoje bogato umetniško delovanje je prejel tudi štiri pomembna slovenska priznanja: Župančičevo nagrado za solistične nastope (1980) in kot član Slovenskega kvinteta trobil (1987), Prešernovo nagrado pa s Slovenskim trobilnim kvintetom (1982) in za solistične nastope (1985). Poučeval je na Akademiji za glasbo v Ljubljani, od leta 1990 je profesor na Visoki šoli za glasbo v Gradcu, s številnimi orkestri pa kot solist nastopa po vsej Evropi in na Japonskem.

 

ANDREJA ZAKONJŠEK

Sopranistka Andreja Zakonjšek je najprej diplomirala na mariborski Pedagoški fakulteti, na oddelku za glasbeno pedagogiko. Študij koncertnega petja (samospev, oratorij) je nadaljevala na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, kjer je z odliko diplomirala pri profesorjih Gerhardu Zellerju in Karlheinzu Donauerju. V zadnjih dveh sezonah je zaposlena v Operi SNG Maribor, kjer se je predstavila v petih vlogah, med drugim tudi kot Rozina Rossinijevem v Seviljskem brivcu in Micaela v Bizetovi Carmen, v praizvedbi komične opere Princesa Vrtoglavka Josipa Ipavca pa je nastopila v naslovni vlogi. Njen koncertni repertoar obsega dela od zgodnjega baroka in klasicizma do zgodnjega 20. stoletja. Kot solistka že več let sodeluje tudi s Slovenskim komornim zborom, Celjskim godalnim orkestrom in komornim ansamblom Slovenicum.


6. abonmajski koncert

20. marec 1999, 19.30, Unionska dvorana

Simfonični orkester Slovenske filharmonije

Dirigent: Marko Letonja

Solist: Lazar Berman-klavir

Spored:

U. Rojko (1945): (novo delo)

 R.Strauss (1864 -1949): Couperinova plesna suita

L.van Beethoven (1770 -1827): Koncert za klavir in orkester št.4 v G-duru, op.56

 

MARKO LETONJA

Stalni dirigent in umetniški vodja Slovenske filharmonije se je glasbi zapisal že v zgodnjem otroštvu. Po končani Srednji glasbeni šoli v Mariboru je kot obetajoč pianist nadaljeval študij na ljubljanski Akademiji za glasbo, kjer se je študiju klavirja (pri profesorju Aciju Bertonclju) pridružil še študij dirigiranja (pri Antonu Nanutu) in na dunajski Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost (pri profesorju Otmarju Suitnerju). Že njegov debi z orkestrom Slovenske filharmonije na koncertu Mladi mladim 1987 leta  je z izjemno odmevnostjo potrdil pravilnost odločitve, da se posveti dirigiranju in Marka Letonjo umestil  v samo središče slovenskega glasbenega dogajanja. Sledila so snemanja in gostovanja s Slovensko filharmonijo, gostovanja s Simfoniki RTV Ljubljana, Zagrebško in Slovaško filharmonijo. Premiera baleta v Teatru San Carlo v Neaplju mu je odprla pot na italijanske odre (Verona, Palermo, Torino, Milano) in mu prinesla stalni angažma v Neaplju. S premiero Minkusovega baleta La Bayadere pa je postal tudi stalni gost milanske Scale, kjer je dirigiral še Romea in Julijo, Don Kihota in Onjegina. Sledilo je gostovanje v Hong Kongu, na Tajskem in na Japonskem in v Mehiki. Številni uspehi na največjih festivalih (Saarbruecken, Dunaj, Bratislava, Leverkusen) pa so Marka Letonjo dokončno uvrstili med najpomembnejša evropska dirigentska imena. Za svoje delo je prejel  številne nagrade in priznanja, med drugim nagrado Prešernovega sklada (1991).

 

LAZAR BERMAN

Lazar Naumovič Berman se je rodil v St. Petersburgu 26. februarja 1930 leta. S prirojenim darom za glasbo, ki se po žilah ruskih Židov pretaka vse od bratov Rubinstein, Gershwina in drugih, je svojo glasbeno kariero pričel pri sedmih letih, ko je nastopil na odru Bolšoj teatra na koncertu mladih solistov. Z nastopom je požel silovito navdušenje in takojšnji angažma za snemanje Mozartovih del. Od leta 1933 se je šolal na moskovski Centralni glasbeni šoli. Njegov učitelj, profesor Goldenweiser, ga je usmeril na Konzervatorij, kjer ga je poučeval med leti 1948 in 53, študij pa je mladi pianist zaključil s podiplomskim izpopolnjevanjem, kjer ga je pospremilo še eno veliko ime: Vladimir Sofronitsky. Bermanove senzacionalne nastope v Londonu, Bruslju in Budimpešti je nato leta 1960 presekala odločitev tedanjih sovjetskih oblasti, ki so mu prepovedale koncertirati izven držav Varšavske zveze. Tako je ostalo vse do leta 1971, ko so mu končno dovolili nastopiti v Italiji. Posnetek Prvega klavirskega koncerta P.I. Čajkovskega, pod taktirko Herberta von Karajana pa je ime Berman poneslo po vsej Zahodni Evropi in Združenih državah. Odslej je koncertiral z največjimi svetovnimi orkestri, dirigenti kot sta Claudio Abbado in Zubin Mehta in snemal za Columbio, EMI in Deutche Gramophon. Leta 1980 se je v Bermanovo kariero še enkrat ostro zarezala politika. Sovjetske oblasti so namreč zaradi politične situacije odpovedale 47 načrtovanih koncertov v Združenih državah in Evropi, v vodo je padlo tudi snemanje 2. klavirskega koncerta S. Rahmaninova s Claudiem Abbadom. Tovrstni zapleti in težave so nazadnje botrovali odločitvi, da se preseli v Italijo, kjer živi in dela še danes. 


7. abonmajski koncert

9. april 1999, 19.30, Unionska dvorana

Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent:  Naohiro Totsuka

Solistka:  Lilia Schulz Bayrova-violončelo

Spored:

T. Hosokawa (1955): Daljna pokrajina št. 3

 E. Elgar (1857 - 1934): Koncert za violončelo v e-molu, op.85

 H. Berlioz (1803 - 1869): Fantastična simfonija, op.14

 

NAOHIRO TOTSUKA

Rojen leta 1960, je Naohiro Totsuka prvič sedel za klavir pri petih letih, pri petnajstih pa je pričel s študijem dirigiranja, sprva  pri Misamitsu Takanayanagi, nato pa na Toho Gakuen School of Music v Tokiu, pod vodstvom imen kot: Tadashi Mori, Seiji Ozawa, Kazuyoshi Akiyama… Leta 1982 je osvojil prvo nagrado na Mon-On Music Concours za dirigente, kar mu je  prineslo pozornost svetovne javnosti. Že naslednje leto je tako koncertiral z največjimi japonskimi orkestri, v juliju in avgustu istega leta pa je bil povabljen na Tanglewood festival, kjer so mu podelili nagrado Koussevitzky Conducting Prize. Naohiro Totsuka je tako po Seijiu Ozawi postal edini japonski dirigent, ki mu je uspelo osvojiti to prestižno nagrado.

Leta 1984 je koncertiral z Bostonskim simfoničnim orkestrom, istega leta pa je sprejel enoletno študijsko povabilo Berlinskih filharmonikov. Znova je sodeloval na Tanglewoodskem festivalu, kar mu je omogočilo študij in izpopolnjevanje pri najznamenitejših dirigentih: Leonardu Bernsteinu, Kurtu Masurju, Andreu Previnu, Leonardu Slatkinu, Josephu Silversteinu in Guntherju Schullerju.

Leta 1985 je koncertiral s Tokijskim simfoničnim orkestrom, naslednje leto pa debitiral v Evropi, ko je vodil Stokholmske filharmonike. Odslej je reden gost številnih evropskih orkestrov, od 1994 leta pa tudi stalni dirigent Simfoničnega orkestra iz Hirošime.

 

LILIA SCHULZ BAYROVA

Prve korake v svet glasbe je Lilia Bayrova Schulz, rojena 1971. leta v Sofiji, naredila ob svojem očetu, ko ji je bilo sedem let. Že pri dvanajstih je s Simfoničnim orkestrom Bolgarskega radia posnela svojo prvo ploščo, Haydnov Koncert v C-duru. Nato se je z družino preselila na Dunaj, kjer je nadaljevala študij pri svojem očetu na Dunajskem konzervatoriju in ga leta 1989 tudi uspešno zaključila. Istega leta je zabeležila tudi vrsto uspehov na najrazličnejših tekmovanjih: prvo mesto v Leobnu in na tekmovanju Evropske skupnosti, kot prva ženska pa je osvojila tudi posebno nagrado Dunajskih filharmonikov.

Študij je nadaljevala pri Heinrichu Schiffu na Mozatreumu, izpopolnjevala pa se je pri Valentinu Erbenu, Janosu Starkerju, Borisu Pergamenschikowu in Lynn Harell.

Že v času študija je koncertirala po Evropi in Združenih državah, med drugim tudi z  Innsbruškimi simfoniki, orkestrom Mozarteuma, Bolgarskimi simfoniki in s svojim čelom Giovania Grancina iz leta 1706 vselej požela navdušenje občinstva in izvrstne kritike.


8. abonmajski koncert

12. april 1999, 19.30,  Unionska dvorana

Komorni godalni orkester Hungarian Virtuosi

Vodja: Miklos Szenthelyi

Spored:

J. S. Bach (1685 - 1750): Dvojni koncert v d-molu, BWV 1043

J. S. Bach (1685 - 1750): Koncert za violino v E-duru, BWV 1042

F. Mendelssohn Bartholdy (1809 - 1847): Oktet v Es-duru, op. 20

L. Weiner (1885 - 1960) : Divertimento za godala

 

KOMORNI ORKESTER »HUNGARIAN VIRTUOSI«

Godalni orkester Hungarian Virtuosi je nastal 1988 leta na pobudo violinista Miklosa Szenthelyja, sestavljajo pa ga izvrstni glasbeniki, diplomanti Akademije za glasbo Ferenz Liszt iz Budimpešte. V desetletju delovanja se je orkester razvil v eno najkvalitetnejših in nabolj priznanih godalnih zasedb v Evropi, z obširnim repertoarjem, ki ga povečini tvorijo dela romantičnih skladateljev. Orkester je zabeležil številne uspehe na koncertnih odrih doma in v tujini, naj omenimo le ovacije na koncertu v prestižni Concertgebouw v Amsterdamu. Dve dvomesečni turneji po Zdrženih državah in Kanadi in turneja po Japonski in Južni Koreji pa sta ime orkestra ponesla tudi izven meja Stare celine. Orkester redno nastopa na največjih festivalih in snema za največje glasbene založbe. V Združenih državah so tako posneli tri zgoščenke, pri eni je sodeloval tudi francoski flavtist Jean Pierre Rampal, sodelovali pa so tudi s številnimi svetovno znanimi dirigenti.

 

MIKLOS SZENTHELYI

Rojen v Budimpešti 1951 leta, je študij violine zaključil na Akademiji za glasbo Ferenz Liszt, pri profesorju Denesu Kovacsu 1973 leta in še istega leta postal njegov asistent. Zmagovalec tekmovanja Leo Weiner, tekmovanja Madžarskega radia je kmalu koncertiral po vsej  Evropi, na Japonskem, v Braziliji, Avstraliji, Singapurju, Novi Zelandiji, Kubi, Kanadi in Združenih državah, kjer je trikrat nastopil z violončelistom Leonardom Roseom. Pri madžarski založbi Hungaroton je kot solist izdal enajst zgoščenk, številne pa tudi s svojim orkestrom Hungarian Virtuosi. Za svoje umetniško delovanje je prejel Lisztovo nagrado in visoko madžarsko državno odlikovanje. 


9. abonmajski koncert

7. maj 1999, 19.30, Unionska dvorana

 Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent: Ernst Kovacic

Solisti:

Alenka Goršič-flavta, Dušan Krnjak-oboa, Tibor Kerekeš-trobenta, Ernst Kovacic-violina, Srečko Kovačič-klarinet, Gregor Kovačič-klarinet

Spored:

J.S. Bach (1685 - 1750): Brandenburški koncert št. 2 v F-duru, BWV 1047

F. Krommer (1759 - 1831): Koncert za dva klarineta,  v Es-duru, op. 35

R. Schumann (1810 - 1856): Simfonija št. 4 v d-molu, op. 120

ERNST KOVACIC

V Kapfbergu v Avstriji rojeni violinist in dirigent Ernst Kovacic je po študiju na Visoki šoli za glasbo na Dunaju začel uspešno glasbeno pot, ki ga je poleg dunajskih koncertnih dvoran vodila na gostovanja po Evropi, Združenih državah, Avstraliji... Sodeloval je z večino pomembnih evropskih orkestrov, kot na primer: London Symphony Orchestra, London BBC Orchestra, Dunajski filharmoniki, Praški filharmoniki, Rotterdamska filharmonija in orkestri številnih nemških radijskih postaj. Obenem je vodja in ustanovitelj komorne zasedbe na Dunaju. Krstno je izvedel kar nekaj del angleških skladateljev (Nigel Osborne, Thomas Wilson...), posebno pozornost pa ob skladbah avstrijskih skladateljev namenjajo njegovim posnetkom Mozartovih del za violino.

 

ALENKA GORŠIČ

Flavtistka Alenka Goršič, rojena 1968 leta v Celju je soloflavtistka orkestra Mariborske opere in Mariborskih filharmonikov. Diplomirala je na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu prof. Borisa Čampe, kot študentka pa je prejela Študentsko Prešernovo nagrado.

Po koncu študija se je izpopolnjevala pri profesorju Mihaelu Kopferju v Nemčiji in končala podiplomski študij pri profesorju Fedji Ruplu. Kot solistka in kot članica Mariborskega pihalnega kvinteta nastopa doma in v tujini. Tako je v septembru 1997 leta sprejela vabilo Salzburškega komornega orkestra in z njim mesec dni gostovala na Japonskem, koncertirala je v Združenih državah Amerike in z orkestrom Slovenske filharmonije.

 

DUŠAN KRNJAK

Oboist Dušan Krnjak (rojen 1954 v Novem mestu) je svojo glasbeno pot pričel v Mariboru, kjer je končal Srednjo glasbeno šolo, nadaljeval pa s študijem na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri prof. Golobu. Po končanem študiju se je zaposlil v Opernem orkestru SNG Maribor, od leta 1978 je prvi oboist in solist tega orkestra. Doma in v tujini deluje tudi v okviru številnih komornih zasedb. Tako v orkestralnih kot v komornih zasedbah je veliko snemal za radio in televizijo, za njim pa so tudi številna gostovanja, med drugim na Češkem, v Avstriji, Italiji, Ukrajini in Nemčiji. Za svoje delovanje je prejel Glazerjevo listino. Dušan Krnjak se udejstvuje tudi kot pedagog na Srednji glasbeni šoli v Mariboru.

 

TIBOR KEREKEŠ

Tibor Kerekeš (1968, Subotica) je končal nižjo in srednjo glasbeno šolo v razredu prof. Karolyja Tokodija in diplomiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri profesorju Antonu Grčarju. Pri njem je končal tudi podiplomski študij. Izpopolnjeval se je pri profesorju Pierru Thibaudu (Pariz), na poletnem seminarju za trobilce v Grieskirchnu (Avstrija) in profesorju Györgyju Geigerju (Budimpešta). Je nagrajenec številnih tekmovanj, med drugim tudi tekmovanja glasbenih umetnikov v Zagrebu. Leta 1989 je dobil študentsko Prešernovo nagrado. Nastopa kot solist in član različnih komornih zasedb, predvsem pa kot prvi trobentar Slovenske filharmonije.

 

SREČKO KOVAČIČ

Je soloklarinetist orkestra Opere in baleta SNG Maribor in Mariborske filharmonije. Šolal se je na Srednji glasbeni šoli v Mariboru in na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri profesorju Mihi Gunzku. Kot solist in član različnih komornih zasedb je nastopal v Italiji, Avstriji, Češki, Slovaški, Nemčiji in Veliki Britaniji. Na bogati, tri desetletja trajajoči glasbeni poti, so ga pritegnile različne glasbene zvrsti. Tako je kot dirigent Pihalnega orkestra železničarjev Ravne dosegel izjemen uspeh z osvojitvijo zlate medalje s pohvalo na svetovnem prvenstvu pihalnih orkestrov na Nizozemskem.

 

GREGOR KOVAČIČ

Je absolvent Akademije za glasbo v Ljubljani, kjer je študiral pri profesorju Alojzu Zupanu. Je nagrajenec večih državnih tekmovanj, udeležil pa se je tudi številnih mojstrskih tečajev, kjer so ga poučevali Anthony Pay, Alois Brandhofer, Jiri Hlavač, Martin Spangenberg in drugi. Kot prvi klarinet orkestra Jeunesse Musical Mediterane je koncertiral v Franciji, Maroku, Egiptu, Libanonu in Siriji, s pihalnim kvintetom Korfej in triom Mefisto pa doma, v Italiji in Nemčiji.


10. abonmajski koncert

11. junij 1999, 19.30, Unionska dvorana

 Simfonični orkester Mariborske filharmonije

Dirigent: Stane Jurgec

Solisti:

Patrizia Cigna-sopran

Gianluca Sorrentino-tenor

Carlo Morini-bariton

Zbor Opere in baleta SNG Maribor

Zbor Opere in baleta HNK iz Splita

Spored:

F. Mendelssohn Bartholdy (1809 - 1847) : Sen kresne noči, op. 21

C. Orff (1895 - 1982): Carmina Burana

 

 (Koncert bo ponovljen v okviru Festivala Lent '99)

 

STANE JURGEC

Mariborčan, rojen 1947 leta, je svojo glasbeno pot pričel doma, na Srednji glasbeni šoli, študij kompozicije in dirigiranja pa nadaljeval v Ljubljani, na Akademiji za glasbo. Podiplomski študij je zaključil v Beogradu. Med profesorji, ki so oblikovali njegovo študijsko pot najdemo imena kot: Lucijan Marija Škerjanc, Dr. Danilo Švara, Samo Hubad, Anton Nanut, Darinka Matić- Marović, Jakov Cipci in Sandor Janos.

Polnih petindvajset let je vodil Akademski pevski zbor Boris Kraigher, s katerim je z velikim uspehom nastopal v najpomembnejših evropskih in svetovnih kulturnih središčih in osvojil številne prestižne nagrade in priznanja. Od leta 1985 je direktor mariborske operne in baletne hiše.

 

CARLO MORINI

Baritonist Carlo Morini je diplomiral na konzervatoriju Benedetto Marcello v Benetkah, v razredu profesorice Mirelle Parutto, izpopolnjeval pa se je na mojstrskih tečajih pri Claudiu Desderiju. Že v času študija je zmagal na številnih tekmovanjih, med drugim je zmagovalec tekmovanja AsLiCo v Milanu. Debitiral je kot Antonio v Figarovi svatbi in Masetto v Don Giovanniju. Gostoval je v številnih gledališčih in opernih hišah po Italiji (Pisa, Livorno, Mantova, Ferrara, Modena...), sodeloval z radijskim orkestrom iz Torina, Berlinskimi filharmoniki, nastopil pa je tudi v sloviti milanski Scali.

 

 PATRIZIA CIGNA

Sopranistka Patrizia Cigna je leta 1995 diplomirala na konzervatoriju Cherubinni v Firenzah, v razredu Marie Grazie Germani. Je zmagovalka številnih tekmovanj, Rocca delle Macie (Siena), William Walton (Ischia) in finalistka tekmovanja Rosetum-Puccini (Milano), Belvedere (Dunaj) in Operalia Placido Domongo (Tokio). Nastopila je na  številnih koncertih v Italiji in tujini (Bayreuth, Cannes, Rim, Firenze, Siena, Modena...), v njenem repertoarju pa najdemo med drugimi tudi Norino (Donizetti, Don Pasquale), Lucio (Donizetti, Lucia di Lammermoor, Rosino (Rossini, Seviljski brivec)...

 

GIANLUCA SORRENTINO

Tenorist Gianluca Sorrentino je s študijem glasbe pričel v rodnih Firencah, izpopolnjeval pa se je pri Mirelli Parutto v Rimu. Po debiju v Trentu (1987) je nastopil vlogi Ferranda (Mozart, Cosi fan tutte) in Ottavia (Don Giovanni). Dobre kritike so mu prinesle povabilo na festival v Glyndebourne, kjer je nastopil kot Fenton v Falstaffu, pod vodstvom Bernarda Haitnika. Koncertno debi je zabeležil 1989 leta. Odslej je reden gost številnih koncertnih dvoran v Italiji in po svetu, z repertoarjem, ki obsega široko paleto del od Schuberta do Orffa in Brittna. 


Prireditelj si pridržuje pravico do morebitnih sprememb programa.


KRITIKE 


 

Ob koncu letošnjega abonmajskega cikla moramo poudariti vztrajno kakovostno rast orkestra Mariborske filharmonije. Prizadevanje zanesenjakov, ki so filharmonijo ponovno priklicali v življenje, je obrodilo raznotere sadove.

Večer, 20. 6. 1998 


(O. Respighi: Rimske pinije) Orkester je odlično odkrival njene mavrične barvitosti harmonij ob prehodu stoletja ter motivične in tematske reminiscence italijanske tradicije. Med seboj programsko in zvočno kontrastne stavke smo slišali v sugestivni izvedbi in široki dinamični paleti, tako da je po koncu orkester z odličnim Letonjo po burnih aplavzih moral izvesti še dodatek.

Delo, 15. 4. 1998 


(A. Dvorak: Simfonija št. 7) Kljub temu je Lajovčeva energija – dirigent je interpretiral simfonijo z velikim znanjem, zanesljivo roko in z ognjevitim temperamentom – čedalje bolj ogrela mariborske filharmonike, in ti so dirigentu sledili z rastočo prizadevnostjo, živahnim muziciranjem in v učinkovitem soglasju.

Večer, 10. 3. 1998  


Orkester Mariborske filharmonije in dirigent Ernst Kovacic sta v interpretaciji Haydnove simfonije poiskala veliko zanimivih zvočnih posameznosti, živahnost ritma in tematike, razkrila pa tudi dovolj razigrane igre instrumentalnih sekcij orkestra Mariborske filharmonije.

Večer, 12. 2. 1998


MARIBORSKA FILHARMONIJA 


IZVRŠILNI ODBOR   


DARKO KOVAČIČ – PREDSEDNIK

DARKO ROŠKER – PODPREDSEDNIK

RADKO LUKŠA – TAJNIK

BORIS HOJNIK – BLAGAJNIK

PETRA KOPŠE – ČLAN

MAG. BLAŽ RAFOLT – UPRAVNIK SNG MARIBOR

VLADIMIR RUKAVINA – DIREKTOR NARODNEGA DOMA

IVANKA MULEC PLOJ – PREDSTAVNICA RTV CENTRA MARIBOR

BRIGITA PAVLIČ POGAČAR – PREDSTAVNICA NARODNEGA DOMA 


PROGRAMSKI ODBOR   


ALEKSANDER LAJOVIC – PREDSEDNIK

UROŠ LAJOVIC

DR. HENRIK NEUBAUER

JANKO ŠETINC

KARMEN SALMIČ

TJAŠA KRANJC

DARKO KOVAČIČ

DANIEL SAJKO – PREDSTAVNIK MO MARIBOR

MAG. STANE JURGEC – DIREKTOR OPERE IN BALETA SNG MARIBOR

URŠA ČOP ŠMAJGERT – PREDSTAVNICA RTV CENTRA MARIBOR

BRIGITA PAVLIČ POGAČAR – VODJA KONCERTNE POSLOVALNICE NARODNEGA DOMA 


Narodni dom