2. ABONMAJSKI CIKEL ZA MLADE 2004/2005

Koncerte sta podprla Ministrstvo za kulturo republike Slovenije in Mestna občina Maribor


1. ABONMAJSKI KONCERT

Četrtek, 21. oktober 2004, ob 19.30

Velika dvorana Narodnega doma Maribor

 

ČUDEŽ V KROPI

 

Glasba: Jacques Offenbach

Besedilo: Ernest Bourget, Jože Humer

Režiser: Henrik Neubauer

Henrik Neubauer

 

Sodelujejo:

Klavirska spremljava: Jelena Boljubaš

Osebe: Robert Vrčon, Andrej Debevec, Irena Svoljšak, Drago Grabnar, Henrik Neubauer

 

Iznajdljivi in ambiciozni učitelji si včasih izmislijo nemogoče načine, da bi svojim učencev vtepli v glavo znanje ali jih naučili kakšno posebno veščino. Morda ste že kdaj kaj podobnega izkusili na svoji koži… Vendar – tega, kako se z elektromagnetsko metodo uči t. i. bel canta  (lepega petja), ki je izum italijanske operne preteklosti, še zagotovo niste videli. Maestro Benvenuto Toccato prispe v Kropo in se hvali, kako lahko s svojo »instant« metodo učenja petja iz najbolj neumnega kmeta v četrt ure ustvari prvega tenorista. Med gledalci najde Anžeta in metoda učinkuje. Kako, bomo videli v preprostem in duhovitem odrskem delu znamenitega francoskega operetnega skladatelja Jacquesa Offenbacha iz 19. stoletja. Čudež v kropi oziroma Zgodba iz kroparskega tenorizma je poslovenjena in v slovensko okolje postavljena priredba njegovega glasbenega skeča La Lecon de chant electromagnetique. Ta glasbena bufonerija velja za najbolj komično in učinkovito skladateljevo enodejanko – polna je hudomušne zbadljivosti na račun opernega »lepega petja«, očara pa nas tudi z zapeljivimi in spevnimi melodijami.


2. ABONMAJSKI KONCERT

Četrtek, 18. november 2004 ob 19.30

Velika dvorana Narodnega doma Maribor

 

SLOVENSKO LJUDSKO IZROČILO

 

Sodelujejo: Tolovaj Mataj, Kurja koža, Volk folk, Bogdana Herman

 

Tolovaj Mataj                                           Kurja koža

 

Ljudska glasba nastaja med ljudmi, se nenehno spreminja, kroži po ustnem izročilu in je vezana na način življenja. »Vsaka vas ima svoj glas«, pravi pregovor. Tako raznolika je in ker s spremembo načina življenja tudi počasi izginja, je tako dragocena. Nanjo bi morali biti ponosni, se vračati k njenim koreninam, ohranjati njeno izročilo. Na Slovenskem je vedno več skupin, ki se tega zavedajo. Tudi slovenski »etno« je med mladimi vedno popularnejši in prav je tako. Nekatere zasedbe jo poskušajo gojiti v čimbolj izvirni obliki na temelju neposrednega terenskega dela, muziciranja z ljudskimi godci, transkripcij ali arhivskih posnetkov, nekatere pa jim ob tem še poskušajo vdahniti novega duha, ki bi ustrezal okusu poslušalcev sodobnega časa. Izbrskali smo nekaj enih in drugih, med njimi je seveda največ takšnih, ki počnejo oboje. Ob samosvoji barvi slovenskih ljudskih glasbil, ki jih večinoma srečamo le še na odru, ljudskih vižah in poskočnih ritmih, ki v sebi nosijo univerzalna življenjska sporočila, ne bo manjkalo tudi prešernosti in nabitosti z energijo.


3. ABONMAJSKI KONCERT

Sreda, 8. december 2004, ob 19.30 – za abonente in izven

Petek, 10. december 2004, ob 19.30 – za izven

Velika dvorana Narodnega doma Maribor

 

 Pokrovitelj predstave

Astor Piazzolla

MARIA DE BUENOS AIRES

Glasba: Astor Piazzolla

Besedilo: Horacio Ferrer

 

Dirigent: Pablo Zinger

Sodelujejo: Juan Vasle - vokal, Adriana Abbati de Vasle - vokal, Marco Granados - flavta, Gustavo Tavares - violončelo,  Saša Olenjuk- violina, Darko Kovačič - kontrabas, Borut Zagoranski - bandoneon, Matjaž Stošič - kitara, Pablo Zinger - klavir, Anastasia Ferrer - plesalka, Luigi Zola - plesalec, Leonardo Granados - pripovedovalec

Oblikovanje luči: David Orešič

 

Življenje argentinskega skladatelja in bandoneista Astorja Piazzolle (1921-1992) je bilo usodno povezano s tangom. Z njim se je prvič zares srečal kot trinajstleten deček v New Yorku, kjer je odraščal in od tedaj njegova ljubezen do tega plesa nikoli ni ugasnila. Še več, vdahnil mu je novo življenje. Potem  ko je po vrnitvi v Argentino pri šestnajstih letih igral skoraj v vseh tamkajšnjih tango zasedbah, prirejal za njih glasbo in osnoval svoj tango orkester, se je naveličal njegove ukalupljenosti. Zato  je odpotoval v Pariz, kjer je študiral pri znameniti skladateljici Nadii Boulanger, pri kateri so se mu odprla nova glasbena obzorja in s tem tudi nov pogled na tango. Nadgradil ga je z drugačnimi ritmi in harmonijami, oplodil z jazzom in resno glasbo, po svoje. Zato je ostal Piazzolla sinonim za t. i. novi tango (nuevo tango), ki je v osemdesetih letih 20. stoletja pritegnil celo izvajalce klasične glasbe (Gidon Kremer, Kronos Quartet), postal del njihovega repertoarja in ostal popularen do današnjih dni. 

Maria de Buenos Aires je komorna »tango opereta« v španščini, z vso strastjo objeta v silovito moč Piazzollovega tanga, s katerim skladatelj izredno prepričljivo opisuje Marijino življenje, njeno smrt in dogodke po njej. Marija je mlado podeželsko dekle iz okolice Buenos Airesa, ki pride polna pričakovanj v veliko mesto. Nedolžna in naivna pade na dno družbene lestvice kot prostitutka, razpeta med moškimi in tangom…

 

Glasbena predstava bo izvedena v izvirnem jeziku


4. ABONMAJSKI KONCERT

Petek, 18. februar 2005 ob 19.30

Velika dvorana Narodnega doma Maribor

 

SLOVENIJA, MOJA GLASBA

 

Dirigent: Stefan Garkov

Sodeluje: Godalni komorni orkester Amadeus, Jolanda Pinterič

Oblikovalec svetlobe in digitalne projekcije: David Orešič

  

Stefan Garkov                                          Godalni orkester Amadeus                 Jolanda Pinterič

 

Svet t. i. klasične ali umetniške glasbe, s katero se sreča marsikdo prvič v šoli pri pouku glasbene vzgoje, te ne more »osvojiti« kar naenkrat, kot nekatere popularnejše ali lahkotnejše zvrsti, s katerimi ti polnijo ušesa, dušo in zavest mediji na vsakem koraku. To je treba priznati. Marsikomu, ki ji površno prisluhne, postane tuja in odvračajoča že prvi trenutek. Pa te z njo »mučijo« v šoli še kar naprej in naprej, dokler šole ne zapustiš. In si oddahneš, da boš imel pred njo za vedno mir. Saj te nihče ne more prisiliti, da bi (sploh kdaj!) stopil v koncertno dvorano. Ampak – nekatere stvari so v življenju vedno zahtevnejše od drugih. Ko pa se jih človek navadi, jih včasih vzljubi še bolj, če odkrije v njih očarajočo globino, lepoto ali neopisljiv čutni užitek. Naše uho je v primerjavi z ostalimi čutili nekaj posebnega – slušni dražljaj gre najhitreje iz spomina. Poleg tega je ta zapleten psihofizični proces dojemanja zvoka podvržen nenehnemu razvijanju, razvija pa se s pogostim poslušanjem. Ampak – če si v ušesa pred nečim zatakneš »zamaške«, se ne zgodi nikoli nič. To je začaran krog … Stereotip nedostopnosti, zateženosti ali zamorjenosti, ki se drži klasične glasbe v glavah nekaterih, morda še bolj velja za glasbo slovenskih skladateljev. Vendar po krivici. Ker jo premalo poslušamo in jo zato slabo poznamo. Zato bomo tokrat razbijali stereotipe.


5. ABONMAJSKI KONCERT

Sreda, 16. marec 2005 ob 19. 30

Velika dvorana Narodnega doma Maribor

 

PARNA PARODIJA

 

Sodeluje: ansambel Global Kryner

 

Ste se že vprašali, kako bi zvenela v ritmu polke ali valčka pesem »Yesterday« ali kakšen od jazzovskih standardov? Ali, še bolje, operna arija? Vprašanje se zdi na prvi mah res absurdno, pa ni. Nemogoče postane še kako mogoče in glasbeno zanimivo, če se tega lotijo dobri glasbeniki. Pa ne da bi se norčevali iz masovno najbolj in že zelo dolgo popularne slovenske kvazi ljudske (in zabavne obenem) zvrsti ali njenih privržencev, ki jim ta glasba pomeni vse, saj jim pričara topla čustva in lepe misli ob prijaznih pogledih v narodne noše odetih glasbenikov. Konec koncev so Avseniki s svojo glasbo ponesli ime Slovenije daleč čez mejo. Vsekakor gre za svojevrsten fenomen. Zanimivo pa je, da je skupino avstrijskih glasbenikov tako obsedel, da so si izmislili to, kar bomo lahko poslušali tokrat – znane melodije iz sveta jazza, popularne in klasične glasbe v narodnozabavni preobleki. Hm, tudi to moraš znati … Pa da ne izpade ceneno, osladno in posnemovalsko. Ampak kako te vseeno ob vsem tem le zasrbijo pete …

http://www.globalkryner.at/


6. ABONMAJSKI KONCERT

Četrtek, 21. april 2005 ob 19.30

Velika dvorana Narodnega doma Maribor

 

SKRITI KONCERT

Tudi v tej sezoni bo eden izmed naših glasbenih dogodkov ostal neznanka do zadnjega trenutka. Po izkušnji sodeč, je mlada publika radovedna celo kadar gre za mladinski cikel. In zna zaupati. Zato naj ostane tako. Naj »skrito« ohrani svojo draž, mi pa se bomo potrudili, da bosta vaša dobra volja in pričakovanje nagrajena s prijetnim presenečenjem – kakovostjo izvajalcev in zanimivim programom.


Strokovni svet Narodnega doma Maribor

Marko Letonja – predsednik

Aldo Kumar – član

Vladimir Jurc – član

Helena Meško – članica

Brigita Pavlič – članica

 

V sodelovanju z Mestno občino Maribor, Ministrstvom za kulturo Republike Slovenije, SNG Maribor, Župnijskim uradom Stolne cerkev Maribor, Pokrajinskim muzejem Maribor, RTV Slovenija RC Maribor, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Bilateralnim fokusom, Veleposlaništvom Kraljevine Nizozemske v Ljubljani, Francoskim kulturnim inštitutom Charles Nodier v Ljubljani


CENIK

Posamezna vstopnica 800,00 SIT

Abonma 3.000,00 SIT


Informacije in predprodaja vstopnic:

Informacijska pisarna, kneza Koclja 9,

vsak delavnik od 9.00 do 17.00, v soboto od 10.00 do 12.00 ter uro pred vsako prireditvijo

Informacije po telefonu : (02) 229 40 11, (02) 229 40 50, 040 744 122, 031 479 000

Teletekst RTVS: stran 460

Rezervacija vstopnic: info@nd-mb.si